کد خبر: 695357
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
تلاش كارآگاهان پليس شش روز بعد از حادثه خونين گلپايگان با قتل يكي از عاملان حادثه و بازداشت سر‌دسته آن به سرانجام رسيد.
سرهنگ حسين حسين زاده جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان در توضيح دستگيري سردسته باند سارقان حادثه گلپايگان به خبرنگار ما، گفت: روز شنبه ششم دي ماه مأموران پليس شهرستان خمين به دو دستگاه خودرو پژو پارس و زانتيا با سه سرنشين مشكوك شدند و دستور ايست دادند. پس از اين سرنشينان خودرو‌ها به طرف مأموران پليس با اسلحه كلاش تيراندازي مي‌كنند كه در جريان آن چند مأمور زخمي و عاملان اين حادثه موفق به فرار مي‌شوند و با رها كردند خودروهاي سرقتي در باغ‌هاي اطراف شهرستان خمين مخفي مي‌شوند. سپس سارقان مسلح خودرو تيبايي را كرايه و به سوي شهرستان گلپايگان حركت مي‌كنند تا اينكه به تور ايست و بازرسي مأموران پليس شهرستان گلپايگان برخورد مي‌كنند. در اين لحظه مأموران به خودرو تيبا مشكوك مي‌شوند كه ناگهان سه مرد مسلح مأموران پليس را به رگبار مي‌بندند و دو مأمور پليس به شدت مجروح مي‌شوند و سارقان مسلح به طرف مركز شهر فرار مي‌كنند. سارقان مسلح پس از اين درگيري داخل شهر، خودرو پليس راهنمايي را هدف گلوله قرار مي‌دهند و يكي از مأموران پليس راهنمايي و رانندگي را به نام سروان شهيد سيدمجيد مهدوي به شهادت مي‌رسانند.
پس از اين حادثه جانشين فرمانده انتظامي شهرستان گلپايگان كه در حال گشت زني بود خودرو سارقان مسلح را تعقيب مي‌كند تا اينكه خودرو سارقان در بن‌بست قرار مي‌گيرد. از آنجايي كه در محل حادثه شهروندان زيادي حضور داشتند جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان براي اينكه به شهروندان آسيبي نرسد اقدام به تيراندازي نمي‌كند اما سارقان به سوي سرهنگ محمد هاشمي و سرباز وظيفه حسين صبوحي شليك كرده و اين دو نفر را هم به شهادت مي‌رسانند كه در جريان اين درگيري يكي از سارقان مسلح به هلاكت مي‌رسد. دو مرد سارق مسلح با ايجاد رعب و وحشت به بيرون از شهر فرار مي‌كنند براي اينكه در دام مأموران پليس گرفتار نشوند در طول مسير با سرقت چند خودرو، خودرو‌هاي خود را عوض مي‌كنند تا جايي كه سارقان سرنشينان خودرو نيساني را ‌‌به نام علي زيبايي و پسر 17 ساله‌اش ميلاد را با شليك گلوله به قتل مي‌رسانند و موفق به فرار مي‌شوند.
 پس از فرار سارقان مسلح تحقيقات پليسي درباره اين حادثه خونين در حالي ادامه داشت كه مأموران پليس با توجه به اينكه يكي از سارقان به هلاكت رسيده بود در كمتر از 10 ساعت موفق به شناسايي عاملان اين حادثه شدند.
بررسي‌هاي پليسي نشان داد اعضاي اين باند مسلح سه برادر به نام‌هاي منصور، محمد و سعيد ميرلوحي هستند كه سعيد در اولين درگيري به هلاكت رسيده بود. همچنين معلوم شد اين سه برادر از سارقان و افراد شرور منطقه هستند كه در كارنامه‌شان چندين سرقت مسلحانه از بانك و قتل با سلاح گرم ثبت شده است. از سوي ديگر در بررسي‌هاي پليسي مشخص شد سردسته باند منصور فرد باهوش و تحصيلكرده‌اي است كه مقدار زيادي اسلحه و مهمات جنگي در اختيار دارد. پس از اين كارآگاهان جست‌وجو براي مخفيگاه دو برادر جنايتكار را آغاز كردند. سرانجام در كمتر از شش روز مأموران پليس مخفيگاه دو سارق مسلح را در يك مجتمع مسكوني هشت واحدي در حوالي ميدان هفت تير فولادشهر اصفهان شناسايي كردند. مأموران در نخستين گام براي جلوگيري از بروز حادثه براي شهروندان، ساكنان اين مجتمع را تخليه كردند و سرانجام ساعت 23 و 45 دقيقه شامگاه پنج‌شنبه 11 دي ماه با محاصره كردن مخفيگاه سارقان مسلح عمليات دستگيري را با حضور نيروي‌هاي يگان ويژه آغاز كردند. در اين عمليات كارآگاهان ابتدا منصور سردسته باند را در اقدامي غافلگيرانه قبل از اينكه دست به سلاح ببرد، دستگير كردند.
 در ادامه محمد كه متهم قوي‌هيكلي بود با سلاح كلاشنيكف به سوي مأموران پليس تيراندازي كرد. متهم براي فرار از دام مأموران چند قبضه نارنجك جنگي به طرف نيروهاي پليس پرتاب كرد و همچنين بيش از 300 گلوله شليك كرد اما سرانجام بعد از 2 و نيم ساعت درگيري مسلحانه از سوي مأموران پليس به هلاكت رسيد.
جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان ادامه داد: منصور 40‌ساله سردسته باند كه دانشجوي كارشناسي دانشگاهي است در بازجويي‌ها‌ي اوليه به 10 فقره قتل، 11 فقره جرح با سلاح گرم و هشت فقره سرقت مسلحانه از طلافروشي‌هاي استان اصفهان و چهارمحال بختياري كه بيش از 5 كيلو طلا سرقت كرده بودند اعتراف كرد.  در مخفيگاه سارقان مسلح  سه  نارنجك و چهار قبضه اسلحه كلاش و يك هزار تير جنگي كشف شد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره انگيزه اصلي درگيري اين باند با مأموران پليس گفت: سه برادر از سارقان حرفه‌اي بودند كه بعد از سرقت دو خودرو زانتيا و پرشيا قصد داشتند خودرو سومي را هم سرقت كنند كه مأموران پليس شهرستان خمين به آنها مشكوك مي‌شوند و اين درگيري آغاز مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
1
6
معلوم نیست پدر و مادر چه نون حرامی به این 3 بچه شون دادند تا این طوری تربیت شدند
محمد
|
United States of America
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
3
روحشان شاد یادشان گرامی باد،
pedram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
4
7
بچه ها محمد و منصور بچه محله ما بودن
خانواده خوبی بودن ولی یهو افتادن تو کار خلاف از ماموان نیروی انتظامی باید تشکر کرد که اونارو به سزای عملشون رسوندن واقعا ممنونیم ازتون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
0
گناه زن باردار مهدوی و نامزد اون سربازه بیچاره چی بود. جالبه بدونین همسر قاتل با پلیس ازدواج کرده و پسرش عضو تیم کشتی اصفهان. قدیما بود که لقمه حروم میسوزوند ریشه ادمو الان اینا که خوشبخت شدن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار