کد خبر: 520581
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳
با حضور معاون وزیر علوم صورت گرفت
 معاون فرهنگی دانشگاه سمنان گفت : در ابتدای این جلسه دبیران انجمن های علمی و تشکل های حاضر در جلسه در خصوص مسائل و مشکلات خود نظیر بازنگری آئین نامه های مربوط به تشکل های دانشجویی ، تاکید بر اختصاص اعتبارات مالی به حوزه امور فرهنگی و حمایت بیشتر این تشکل ها را مطرح کردند .
دکتر کیوان کرامتی افزود :دانشجویان حاضر در این جلسه همچنین در خصوص اعتماد سازی در دانشگاه ها ، ایجاد فضای مناسب در دانشگاهها برای انتخابات ریاست جمهوری ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و مشکلات آموزشی ، فرهنگی و خصوصی سازی خوابگاهها مطالبی را بیان کردند .
معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هم در این گردهمایی از فعالیت ۲۳۴ تشکل در دانشگاهها خبر داد و گفت : تعداد انجمن های علمی از ۸۰۰ انجمن در سال ۸۴ به پنج هزار و ۴۹۴ انجمن در سال ۹۱ افزایش یافته است .
حسین نادری منش همچنین از انتشار چهار هزار و ۲۰۰ نشریه دانشجویی در کشور خبر داد .
معاون اموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، به خصوصی سازی خوابگاه ها اشاره کرد و گفت : بر اساس برنامه پنجم توسعه وزارت علوم موظف شده است در جهت خصوصی سازی خوابگاه ها حرکت کند و سالانه ۲۰ درصد از این خصوصی سازی انجام تا در پایان برنامه پنجم توسعه ۱۰۰ درصد شود .
نادری منش به ائین نامه کرسی های آزاد اندیشی و حمایت کامل از برگزاری این کرسی ها در دانشگاهها اشاره کرد و گفت :در این آئین نامه مشکلی وجود ندارد اما باید به درستی اجرا شود و انتقادات در چارچوب این آئین نامه باشد تا برگزاری این کرسی های آزاد اندیشی باعث بروز مشکل در دانشگاهها نشوند .
وی همچنین اقتدار امروز کشور را در زمینه علمی عنوان کرد و افزود : هیچ یک از بخش های کشور به اندازه ی بخش علمی برای دشمن مهم نیست و پیشرفت کشورمان در این زمینه باعث ترس دشمن می شود .
معاون وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت :پیشرفت کشورمان در زمینه های هوا فضا ، هسته ای و علمی برای دیگر کشورها بسیار شگفت انگیز است تا جائیکه این پیشرفت ها الگویی برای دانشجویان آنها شده است .
نادری منش به انتخابات سال ۸۸ و افت تحصیلی دانشجویان اشاره کرد و افزود : بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده امتحانات در ایام انتخابات لغو و به بعد از اول تیر ماه موکول می شود اما آموزش طبق روال ادامه دارد . 
گفتني است ؛ دانشگاه سمنان دارای سه تشکل اسلامی ، ۴۰ انجمن علمی و ۹ کانون فرهنگی هنری است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار