کد خبر: 491729
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
مهر: معاون اول رئیس جمهور با تسلیت حادثه سیلاب به شهروندان بهشهری گفت: مازندران برای دولت اهمیت دارد و به همین منظور تسهیلات ارزان قیمت را به سیل زدگان اعطا خواهیم کرد.

محمدرضا رحیمی، عصر سه شنبه در حاشیه سفر نیم روزی به مازندران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهشهر در فرمانداری این شهر افزود: نخستین دستور دولت به محض تشکیل جلسه آینده هیئت دولت بررسی سیل خانمان‌برانداز بهشهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از محلات فقیر نشین و آسیب دیده شهر بهشهر بازدید کرده است، افزود: دولت قصد دارد تمام موضوعات و مشکلات مردم مناطق سیل زده را در حد توان کمک کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مردم مازندران خصوصا بهشهری ها در دوران دفاع مقدس و شکل گیری انقلاب نقشی اساسی و اثرگذار داشته اند از مدیران خواست خدمت بی منت و صادقانه ای به سیل زدگان بهشهر و شهرهای سیل زده استان داشته باشند.

رحیمی از برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران شامگاه سه شنبه در استانداری مازندران خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه مهمترین راهکارها و برنامه‌ریزی‌های حمایتی دولت برای رفع مشکلات سیل زدگان مازندران بررسی شود.

وی با ابراز همدردی با سیل زدگان شهرستان بهشهر، میاندرود، نکاء و گلوگاه اظهار داشت: گلایه حجت الاسلام جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مورد عدم اعلام پیام تسلیت از سوی اعضای دولت را قبول دارم.

وی با بیان اینکه دولت در هفته جاری درگیر مسائل خاص داخلی و بین المللی بوده است، افزود: بنده به نمایندگی از اعضای دولت همدردی و ارادت خود را به مردم دردمند بهشهر اعلام می دارم.

رحیمی با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز بوده و سالانه ۱۰ تا ۱۲ حادثه بزرگ را تجربه می کند، تاکید کرد: آمادگی نهادهای امدادی برای مقابله با بحران ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در سخنانی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس و انقلاب پیشتاز و پیش قراول مبارزات اسلامی و دینی بوده اند، افزود: بهتر بود مسئولان ارشد کشوری از جمله رئیس دولت برای التیام مردم منطقه پیام تسلیتی صادر می کردند.

جباری بیان داشت: اگرچه حادثه سیل بهشهر برای مردمان این مناطق مشکلاتی را به دنبال داشته است، ولی این حادثه کمتر از حوادث طبیعی دیگری نظیر زلزله آذربایجان نبوده بنابراین باید دولت نگاه ویژه ای برای رفع نیازمندی ها و مشکلات مردم این سامان صورت دهد.

وی با تاکید بر اجرای طرح مهندسی رودخانه در شهرستان بهشهر گفت: شایسته مردم شهرستان شهیدپرور بهشهر نیست که بخواهند مرود بی مهری مسئولان قرار گیرند.

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بهشهر مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور، حسینی و محمدنجار وزرای اقتصاد و دارایی و کشور، طاهایی و مقیمی استاندار و نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور و آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز حضور داشتند.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران قرار است از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه شامگاه سه شنبه با حضور تمامی مدیران بحران کشور و مازندران در محل استانداری برگزار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار