کد خبر: 1167962
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
معاون استاندار و فرماندار تهران با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گفت: معضل سگ‌های بلاصاحب در محدوده شهرستان تهران باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به موضوع جمع آوری سگ‌های بلاصاحب خاطرنشان کرد: از دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی اعم از شهرداری؛ دامپزشکی و سایر نهاد‌های مرتبط انتظار می‌رود اهتمام جدی را در خصوص جمع آوری و کنترل سگ‌های بلاصاحب داشته باشند.

وی گفت: در این زمینه با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران کارگروهی در سطح شهرستان تشکیل و در جلسات متعددی نیز برگزار شده است.

فرماندار تهران گفت: در حوزه سگ‌های بلا صاحب بهم ریختگی توازن عددی این گونه از حیوانات باعث بروز مشکلاتی در برخی از نقاط شهر تهران شده و مردم را دغدغه‌مند کرده است.

قیومی اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهادی هم وجود دارند که در جهت خدمات رسانی به این حیوانات فعالیت می‌کنند؛ ولی متأسفانه عدم هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های مسئول در عدم کنترل زاد و ولد باعث بوجود آمدن مشکلاتی شده و مدیریت موضوع را دچار اشکال کرده است.

وی اشاره کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به عنوان مسئول کنترل و جمع آوری سگ‌های بلا صاحب از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران دستورالعمل‌هایی را به طور جامع در دست تهیه دارد و ما هم پیگیر موضوع هستیم.

وی افزود: در شهرستان تهران ۳ مرکز سرخه حصار؛ چیتگر و آراد کوه برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شده؛ اما ظرفیت این مراکز محدود بوده لذا لازم است که راهکار‌های دیگری را هم در این زمینه در نظر گرفت.

معاون استاندار و فرماندار تهران افزود: نگاه ما در موضوع سگ‌های بلا صاحب در چند حوزه متمرکز است که آموزش واقع گرایانه سازمان‌های مردم نهاد؛ حمایت از خدمات و فعالیت‌های شهرداری و همچنین تهیه دستور العمل جامع در جهت چگونگی جمع آوری و نگهداری این حیوانات از جمله این موارد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار