کد خبر: 1162270
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
همزمان با هفته محیط زیست، شهردار کرج از اجرای طرح آزمایشی جایگزینی پاکت‌های کاغذی به جای کیسه‌های نایلونی در برخی از بازار روزهای شهر خبرداد.

مهرداد کیانی با اشاره به شعار جهانی "نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" گفت: متاسفانه جهان امروز درگیر معضلی به نام پلاستیک است که با توجه به میزان آلایندگی و عمر بالای آن، عوارض بسیار زیادی را برای محیط زیست و تمامی موجودات زنده به وجود آورده است. از این رو کاهش استفاده از این محصول در دستور کار بسیاری از کشورها و گروه های دوستدار محیط زیست قرار داده شده است.

کیانی افزود: با توجه به قرارگیری در هفته محیط زیست و اهمیت پرداختن به شعار جهانی کاهش آلودگی های پلاستیکی، شهرداری کرج تلاش کرده است با اجرای آزمایشی طرح جایگزینی پاکت های کاغذی به جای کیسه های نایلونی، گامی هر چند اندک در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی بردارد.

وی اذعان کرد: به این منظور اجرای موقت و آزمایشی این طرح در برخی از بازار روزها انجام شده که امیدواریم نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

کیانی این اقدام را با هدف ایجاد حساسیت عمومی و ضرورت پرداختن به مسئولیت اجتماعی و جلب همیاری و مشارکت شهروندان عنوان کرد.

شهردار کرج با بیان اینکه طرح مذکور بصورت موقت و آزمایشی در برخی از بازارهای سازمان انجام شده است، ادامه داد: در صورت مهیا شدن همه شرایط، این طرح با قدرت و شدت بیشتر و به صورت دائم در تمام بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار