کد خبر: 1158696
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
محمدصادق فقفوری

رئیس بیمارستانی که نوزاد زنده را به سردخانه منتقل کرده و از کار برکنار شده‌بود، همچنان به‌طور همزمان رئیس چهار بیمارستان است!
حدود یک ماه پیش خبری منتشر شد که طبق آن نوزاد زنده در یکی از بیمارستان‌های شهریار، به سردخانه منتقل شده‌بود. با پیگیری‌های پدر این نوزاد، مشخص شد که نوزاد تازه متولد شده دارای ضربان قلب بوده و به اشتباه به سردخانه منتقل شده‌است.
پس از این اتفاق، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران طی نامه‌ای، رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار را از ریاست این بیمارستان برکنار کرد. سخنگوی وزارت بهداشت هم همان زمان از ارجاع پرونده رئیس برکنار شده بیمارستان امام سجاد (ع) به پزشکی قانونی خبر داد. پدرام پاک‌آیین گفت: در این زمینه گزارش و شرح حال جامعی با جزئیات تهیه و به پزشکی قانونی ارسال شده‌است. سخنگوی وزارت بهداشت برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) را از اختیارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خواند و گفت: این برکناری با حادثه بیمارستان امام سجاد (ع) مرتبط بوده، اما جنبه جزایی ندارد و از اختیارات رئیس دانشگاه است.
با پیگیری‌های «جوان» و مطابق اسنادی که به روزنامه رسیده‌است، مشخص شده رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار نه‌تن‌ها از ریاست این بیمارستان برکنار نشده، بلکه به طور همزمان ریاست چهار بیمارستان را بر عهده دارد. علاوه بر این، رئیس برکنار شده، به عنوان مدیر راه‌اندازی پروژه‌های بیمارستان‌های جدید تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران هم مشغول فعالیت است!
اقدام نمایشی وزارت بهداشت در برکناری رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) در حالی است که ع. م همچنان به عنوان رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) در نامه‌های اداری وزارت بهداشت مورد خطاب قرار گرفته و با توجه به معرفی‌نشدن رئیس جدید برای این بیمارستان، عملاً هم تصدی امور این بیمارستان را بر عهده دارد. وی همچنین و به طور همزمان، به عنوان سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، سرپرست بیمارستان‌های زنجیره‌ای شهدای سلامت ملارد و سرپرست بیمارستان‌های زنجیره‌ای شهید سردار سلیمانی قدس مشغول فعالیت است.
مطابق نامه‌ای که به «جوان» رسیده و تاریخ آن مربوط به هفته گذشته است، دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنان ع. م را به عنوان رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) به رسمیت می‌شناسد.
پیش از این رسانه‌ها بار‌ها نسبت به وجود تعارض منافع در وزارت بهداشت هشدار داده‌بودند. نظارت پزشکان بر عملکرد پزشکان یکی از اتفاقاتی است که دود آن به چشم بیماران می‌رود. از مرگ و میر و سایر اتفاقات تلخی که در اثر قصور و تقصیر پزشکان برای بیماران روی می‌دهد و شکایت از آن به دلیل تعارض منافع در ساختار وزارت بهداشت به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد، آمار درستی در دسترس نیست. هر زمان هم نسبت به این رویه ناصواب و علیه حقوق عامه اعتراضی می‌شود، یک جریان خاص سعی در مصادره به مطلوب کردن آن می‌کند.
قضیه بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار هم اگر رسانه‌ای نمی‌شد، چه‌بسا به سرنوشت سایر پرونده‌های قصور پزشکی که در آن بیماران متضرر می‌شوند، ختم می‌شد. اتفاق عجیب این است که وزارت بهداشت در این قضیه، نه‌تن‌ها با مردم و رسانه‌ها صادقانه برخورد نکرده و رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار همچنان بر سر کار است، بلکه بررسی‌های بعدی نشان می‌دهد که وی همزمان در سه بیمارستان و یک سمت مهم دیگر مشغول فعالیت است.
اگر وزارت بهداشت در این حد از کمبود نیرو رنج می‌برد که به حکم برکناری خودش هم پایبند نیست و فرد خاطی را همزمان در چهار سمت دیگر هم به کار گمارده‌است، پس مقاومت این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت پزشکی و ورود نیرو‌های جوان و پرانگیزه به جامعه پزشکی چه معنایی دارد؟ چیزی جز تعارض سنگین منافع است؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار