کد خبر: 1155222
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه
سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه با واکنش‌های بسیاری در رسانه‌های سراسر جهان همراه بود. کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی نیز در توئیت‌هایی تحلیل خود را در خصوص این سفر به رشته تحریر درآوردند

سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه با واکنش‌های بسیاری در رسانه‌های سراسر جهان همراه بود. کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی نیز در توئیت‌هایی تحلیل خود را در خصوص این سفر به رشته تحریر درآوردند. آن‌ها این سفر را جشن پیروزی مقاومت و نشانه شکست سیاست‌های امریکایی دانستند. کاربران همچنین از ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی بین دو کشور گفتند و از رها شدن ظرفیت‌های این همکاری در دولت قبل انتقاد کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.


علی پاکنژاد:
با وجود روابط چندین ساله با سوریه در حوزه سیاسی- نظامی و گذر از دوران جنگ سخت با تروریست، ضعف دولت و وزارت خارجه در گذشته موجب غفلت از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی این کشور شد تا جایی که کارشناسان معتقد بودند ایران نتوانسته از بازار ۶۴میلیارد دلاری سوریه سهمی بیش از ۳درصد داشته باشد! خوشحالیم که بالاخره پس از ۱۳سال، دیپلماسی مکمل با دستاورد‌های میدان شده است و امروز شاهد سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان جهت دیدار و امضای اسناد مهم همکاری با دولت سوریه بودیم.
محسن منصوری:
سفر تاریخی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محترم به سوریه پس از ۱۳سال نشان داد برخلاف ادعای غرب‌گراها، میدان در مقابل دیپلماسی نیست؛ میدان، مکمل دیپلماسی و در خدمت منافع ملی است، یاد شهدای مقاومت تا ابد گرامی باشد.
مهدی مهر‌پور:
میانگین صادرات ۱۰ ساله ایران به سوریه ۱۹۰میلیون دلار و میانگین صادرات ۱۰ ساله ترکیه به سوریه، ۱/۸میلیارد دلار، یعنی تقریباً ۱۰ برابر ایران. از این ۱۰سال، هشت سالش را روحانی رئیس دولت بود و او حتی حاضر نشد بعد از پایان داعش در سال۹۶، یک بار هم به این کشور سفر کند!
ناصر کنعانی:
امریکا از سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه و نتایج آن ابراز نگرانی و آن‌ها را شرور توصیف کرد! البته عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است. «عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.»
محسن مقصودی:
استقبال از رئیس‌جمهور در دمشق، چقدر امروز جای حاج قاسم و شهدای مدافع حرم خالی است. دولت قبل فرصت‌های زیادی را از دست داد. حضور ما از این پس باید با برنامه اقتصادی دقیق و قابل سنجش باشد. اجرایی شدن مسیر ترانزیتی زمینی و ریلی ایران، عراق به سوریه و لبنان باید مهم‌ترین هدف باشد.
ساسان دانش‌پژوه:
سفر رئیسی بعد از ۱۳سال به سوریه، میتونه دستاورد‌های اقتصادی زیادی برای ایران داشته باشه. در سوریه ظرفیت‌های زیادی پیرامون مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی وجود داره که میشه از اون‌ها استفاده کرد؛ دستاورد‌هایی که ما در کل دوران روحانی از آن‌ها محروم شدیم!
سیدمتین رضوی:
سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه پس از ۱۳ سال قطعاً نتیجه تلاش‌های جبهه مقاومت است. جمهوری اسلامی ایران بنا دارد روابط خود را با کشور‌های اسلامی در بالاترین سطح افزایش دهد. به نظر می‌رسد علاوه بر اهداف اقتصادی، موضوع حذف رژیم‌صهیونسیتی اولویت ایران با کلیدواژه اتحاد کشور‌های اسلامی است.
کیانوش جهان‌پور:
سران کشور‌های ریز و درشت منطقه که ۱۰ سال قبل وعده قریب اقامه نماز در مسجد اموی بعد از سقوط بشار اسد می‌دادند فعلاً در صف ورود به دمشق و تفاهم بر سر همکاری در بازسازی و آینده سوریه هستند، اما خداوندگاران تحلیل‌های غریب سیاسی در ایران لابه‌لای اخبار سفر رئیسی به شام در جست‌وجوی حرف مفت!
حسام‌الدین براتی:
اوج رذالت بعضی است که دولت غرب‌زده و مطبوع‌شان فرصت عظیم اقتصادی همکاری با سوریه را نادیده گرفت و میدان را به کشور‌های دیگر واگذار کرد و حالا امروز که دولت جدید قصد احیای این بازار را کرده مسئله اصلی‌شان می‌شود که چرا در خارج از کشور چند خانم بی‌حجاب جلوی رئیس‌جمهور ما حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار