کد خبر: 1146108
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
همزمان با تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند امسال آغاز و با فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ و پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری این طرح در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان تصریح کرد: بقاع مجری طرح آرامش بهاری به سه دسته تقسیم شدند و قرار است این طرح در سه بخش بقاع سطح یک، ۲ و ۳ اجرایی شود.
این مسئول با بیان اینکه این طرح در ۱۵امامزاده گیلان به صورت سطح یک برگزار می‌شود، افزود: مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره با خانواده‌ها و غرفه ویژه کودکان، آیین جزء‌خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و دعا خوانی و مناجات در بقاع سطح یک مجری طرح اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه بقاع متبرکه آماده ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به خانواده‌ها هستند، ادامه داد: طرح آرامش بهاری در استان گیلان در ۱۸۰ بقعه سطح ۲، ۳۰۵ بقعه متبرکه سطح ۳ برگزار می‌شود. وی با اشاره به رسالت سازمان اوقاف برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام گفت: خیمه‌های معرفت در ۳۰ بقعه متبرکه گیلان که در مسیر‌های پرتردد و بین شهری هستند، دایر می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از همکاری ۵۵ مبلغ اعزامی از قم و ۳۵۰ روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و افزود: هدف طرح آرامش بهاری ارتقا کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه است.
حجت‌الاسلام علیزاده به برپایی خیمه‌های معرفت اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، بازی فکری و چند رسانه‌ای، پاسخگویی به سؤالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند، کودک و نوجوان، مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری از غرفه‌های خیمه‌های معرفت هستند.
وی گفت: ارائه محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است. این مسئول تأکید کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه قرآنی ویژه‌ای اعم از جزء‌خوانی قرآن کریم در ۸۰ بقعه متبرکه، ۶۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و کرسی‌های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام علیزاده خاطرنشان ساخت: ۴۰کرسی تفسیر قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و ائمه جمعه سطح استان و شهرستان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: در طرح ضیافت الهی پیش رو به مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص به صورت ویژه توجه شده و این مناجات خوانی‌ها از شبکه استانی باران و شبکه‌های مجازی پخش خواهد شد.
علیزاده افزود: برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات منطبق و مشارکت خیرین از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است که با رعایت موازین بهداشتی در بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه هزار و ۵۰۰نفر از کارکنان اداری، اعضای هیئت امنا و خادمان رسمی و افتخاری ما برای خدمتگزاری به مسافران نوروزی آماده هستند، گفت: سال گذشته ۳میلیون مسافر از سراسر کشور از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره بردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار