کد خبر: 1118956
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مجموعه‌ای از گلخانه‌های پیشرفته با هدف ایجاد کسب و کار‌های کوچک در استان‌های مختلف کشور احداث می‌شود که برای تأمین تجهیزات اولیه آن‌ها کمک‌هایی مثل سازه گلخانه در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.

مجموعه‌ای از گلخانه‌های پیشرفته با هدف ایجاد کسب و کار‌های کوچک در استان‌های مختلف کشور احداث می‌شود که برای تأمین تجهیزات اولیه آن‌ها کمک‌هایی مثل سازه گلخانه در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.
محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که در جلسه توسعه اقتصاد دیجیتال استان زنجان حضور داشت با اشاره به بحث وام ۵ میلیارد تومانی برای شتاب‌دهنده‌ها گفت: برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باید موضوعاتی مثل ریسک سرمایه‌گذاری در پرداخت تسهیلات نیز مورد توجه قرار گیرد که توافقاتی در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌ها در فرآیند سرمایه‌گذاری برای شتاب‌دهنده‌ها زمان‌بر است، اظهار کرد: تلاش داریم تا بخشی از منابع مالی آن را از طرق دیگر تأمین کنیم تا کار را شروع کنند و هدف این است که کار سریع‌تر پیش رود.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر اینکه باید روی مدل‌های تأمین مالی کار شود، بیان کرد: برای خرید محصولات تولیدی شرکت‌های پارک‌ها باید مذاکراتی را با بخش‌های مختلف از جمله صنایع انجام شود.
وی با اشاره به بازدید از بزرگ‌ترین گلخانه کشور در استان زنجان و اطمینان‌بخشی از موفقیت این گلخانه، ابراز کرد: در این گلخانه‌ها تولیدات به دست خود تولیدکنندگان به فروش می‌رسد و این یک کار موفقیت‌آمیز است. به گفته صدیق‌دامغانی‌زاده مجموعه‌ای از گلخانه‌ها با هدف ایجاد کسب وکار‌های کوچک احداث می‌شود که برای تجهیز اولیه آن‌ها سازه‌های گلخانه در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.
این مسئول به احداث یک مجموعه گلخانه ۶۰ آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵ گلخانه را انتخاب کردیم که تجهیزات مورد نیاز آن را تأمین و در واحد به امانت می‌گذاریم و چنانچه کار موفقیت‌آمیز بود، با پرداخت تسهیلات، این طرح را توسعه می‌بخشیم.
صدیق‌دامغانی‌زاده تصریح کرد: در حال ایجاد شبکه‌ای از گلخانه‌های هوشمند هستیم که در آن‌ها فقط به اقداماتی مثل نصب سنسور بسنده نشده بلکه مجموعه‌ای فعالیت‌ها مثل تأمین نشاء، گیاه‌پزشکی، آزمایشگاه و سایر موارد را پیش‌بینی کردیم و در واقع در این مجموعه نرم‌افزار‌های کلان، مالکیت و مدیریت ایجاد و خدمات را از واحد‌های مستقر دریافت می‌کنیم.
وی ادامه داد: مجموعه به این صورت خواهد بود که ۸ یونیت ۶۴ متری اتوماسیون شده مستقر شود و این مجموعه به یک زمین ۵۰۰ متری نیاز دارد، سرمایه مربوط به زمین و سازه را ما تأمین می‌کنیم و اگر گلخانه را برای کسب وکار خانه‌ای در اختیار یک خانواده قرار دهیم سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌تواند درآمد داشته باشد.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تأکید کرد: برای ایجاد یک فرآیند صحیح باید یک نرم‌افزار حاوی اطلاعاتی مثل نحوه و میزان کشت محصولات آبی و دیم، متوسط بهره‌وری، مصرف انرژی و سایر موارد داشته باشیم تا بتوانیم به مدیریت استان کمک کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار