کد خبر: 1107931
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
قائم مقام بانک مرکزی:
قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به روابط دیرینه مالی، پولی و بانکی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، تسهیل روابط تجاری و بانکی را از مهم‌ترین اهداف سفر معاون اول رئیس‌جمهور به روسیه و شرکت در اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر برشمرد.

اصغر ابوالحسنی با تاکید بر اینکه زمینه‌سازی برای دلار زدایی از معاملات و تبادلات از مهم‌ترین اهداف سفر معاون اول رئیس‌جمهور به روسیه در حوزه پولی و بانکی است تا از دلار فاصله گرفته و با پول‌های محلی در  پیمان‌های ملی و چندجانبه استفاده شود، ادامه داد: بهره‌گیری از ریال-روبل در روابط تجاری و بانکی با روسیه نیز در این سفر تقویت می‌شود تا از حوزه خدمات به کالا برسیم که این مهم مسیری است که نیاز به همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور دارد و در این سفر اقدامات لازم به عمل می‌آید تا زمینه‌های گسترش استفاده از ریال و روبل در روابط دو کشور ایران و روسیه فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: روابط پولی و بانکی ایران و روسیه رو به گسترش است و امیدواریم بعد از این سفر نتایج بهتری در گسترش مبادلات دو کشور به عمل آید. 

ابوالحسنی تاکید کرد: باید روابط بانک‌های مرکزی ایران و روسیه تقویت شود تا با وجود تحریم‌های علیه دو کشور بتوانیم محدودیت‌های تحریمی را از سر راه بازرگانان ایرانی و روسی برداریم. همچنین در سفر دکتر مخبر به روسیه بحث و تبادل‌نظر در خصوص برخی از راهکارها و پلتفرم‌های مورداستفاده در دنیا برای کمک به روابط پولی و بانکی دو کشور انجام می‌شود. 

قائم مقام بانک مرکزی گفت: پیشرفت روابط بانکی نیازمند آموزش‌های دوطرفه و تبادل تجربیات بین ایران و روسیه است و مذاکرات انجام شده با روسیه در این سفر در راستای فراهم آوردن زیرساخت‌های پولی و بانکی لازم برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری ۲۵ ساله ایران و روسیه است. 

وی با اشاره به اینکه درباره مسائل پولی و بانکی با سایر کشورهای حاشیه دریای خزر در این سفر  تبادل‌نظر انجام خواهد شد تا مسیری برای همکاری‌های بیشتر با این کشورها فراهم شود، تصریح کرد: علاقه‌مند هستیم با تمام کشورهای حاشیه دریای خزر موسسات اعتباری مشترک راه‌اندازی کنیم تا تسهیل‌گر روابط تجاری بین کشورها باشد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار