کد خبر: 1095558
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین کنگره معلمان
رئیس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از معلمان شهید و همچنین خدمات ارزنده فرهنگیان به جامعه اسلامی گفت: تمام هویت آموزش و پرورش به معلمان است و موضوع آموزش و پرورش بدون شک از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آقای قالیباف در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی امروز دوشنبه، با اشاره به این که تنها اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها اولویت آموزش و پرورش است تصریح کرد: همیشه در فعالیت‌های جهادی موضوع آموزش و پرورش از اولویت‌های بنده بوده است و ما در مجلس نیز سعی می‌کنیم به این امر بها دهیم.

رئیس مجلس با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: مکلفیم این موضوع را تا مرحله نهایی پیش ببریم و بنده حتی در درون آموزش و پرورش برای اجرای دقیق این قانون ازشخص وزیر مطالبه گری خواهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت منزلت و جایگاه معلمان گفت: قانون رتبه بندی معلمان فرصتی برای چاره اندیشی دقیق در آموزش و پرورش در برنامه هفتم خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه اولین اولویت فوری در کشور را اقتصاد دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور طوری است که اولویت ما سامان دادن به امور اقتصادی است که در تمامی حوزه‌ها سایه انداخته است.

آقای قالیباف گفت: اولویت بخشی به امورات فوری اگر با غفلت آفرینی از موضوعات مهم مورد توجه قرار نگیرد و بین آن‌ها فرق قائل نشویم موجب بی مدیریتی و بی لیاقتی در اداره امور خواهد شد.

رئیس مجلس تأکید کرد: حوزه فرهنگ با محوریت آموزش و پرورش از موضوعات اولویت دار و مهم ما محسوب می‌شود و باید در تصمیمات میان مدت و درازمدت لحظه‌ای از این امور غافل نشویم.

آقای قالیباف گفت: اگر ما بتوانیم در یک دهه به این مهم دست یابیم، کشور را از این چالش‌های جدی حتی چالش‌های اقتصادی نجات خواهیم داد.

رئیس مجلس همچنین گفت: هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمان رشد نمی‌کند و این اهمیت معلم در حوزه تربیت و آموزش را نشان می‌دهد.

آقای قالیباف گفت: ما نقش معلم را نقش هدایتگری می‌دانیم چرا که این قشر جزو شریف‌ترین و پر مسئولیت‌ترین افراد جامعه به حساب می‌آید و باید همه سطوح مدیریتی و ریاستی و همچنین خانواده‌ها در کشور به آن باور داشته باشند و آن را به کار گیرند.

دولت سازی از نهاد آموزش شکل می‌گیرد؛ و باید بدانیم که هویت نهاد آموزش و پرورش به معلم و ارزش اوست.

رئیس مجلس تأکید کرد: نباید در نهاد آموزش و پرورش هیچگاه نگاه سیستمی و حکمرانی داشته باشیم بلکه باید حرکت را از پایین به بالا انجام دهیم.

آقای قالیباف شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی را در اولویت امور برای پیشبرد اهداف تمامی بخش‌ها ذکر کرد و گفت: در زمان کرونا در حوزه آموزش و پرورش ثابت شد که آموزش و پرورش عقب ماندگی‌های مجازی خود را خوب به پیش برد.

رئیس مجلس با تأکید بر جلوگیری از ارائه ایده‌های کلی در خصوص آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: باید در این برنامه در خصوص این وزارتخانه برنامه‌های دقیق تری ارائه شود چرا که این بخش؛ بخش مهمی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار