کد خبر: 1095297
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

قبل از طبیعت گردی، یک عکاس مجهز باشید

رپورتاژ آگهی/ هیچ‌چیز به اندازه کوهنوردی و طبیعت گردی لذت‌بخش نیست. شما می‌توانید به دل کوه و دشت بروید، تبدیل به یک بلاگر گردشگری شوید و یا خاطرات سفرهای کوتاه خود به اطراف شهر را ثبت کنید. برای این کار قبل از هر چیز نیاز به دوربینی باکیفیت و مجهز دارید. همچنین باید تمام لوازم جانبی مورد نیاز را تهیه کنید تا عکاسی مجهز باشید.

البته در حال حاضر محصولات جانبی متنوعی برای عکاسی در بازار موجود است و شاید انتخاب گزینه‌های مهم و ضروری کمی گیج‌کننده باشد. به همین دلیل در ادامه قصد دارم مهم‌ترین تجهیزات ضروری برای یک عکاسی خوب را معرفی کنم.

پاک‌کننده لنز

این ابزار به اهر ساده و ارزان آن‌قدر مهم  و ضروری هست که نام آن را به‌عنوان اولین وسیله جانبی ذکر کنیم. فراموش نکنید که لنز  ا بسیار حساس و در عین حال گران هستند. همچنین گردوخاک، رطوبت و آلودگی‌ها به‌راحتی می‌تواند به لنز دوربین نفوذ کند و کیفیت آن را کاهش دهد. برای رهایی از این مشکل فقط نیاز به یک دستمال میکرو فایبر دارید که با بافت نرم و ظریف خود بهترین گزینه برای پاک کردن لنز دوربین است. این دستمال‌ها  شیشه لنز را خراش نمی‌دهند و به‌راحتی تمام ذرات آلودگی، گردوغبار را می‌گیرند. بنابراین به‌خوبی می‌توانید عکس‌هایی شفاف و تمیز ثبت کنید.

کیف دوربین

شما یک ابزار گران قیمت برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز، زیبایی‌های طبیعت و یا بلاگری در اختیار دارید؛ بنابراین قبل از هر چیز باید از دوربین محافظت کنید. کیف دوربین یکی از تجهیزات ضروری و مفیدی است که از دوربین در مقابل گردوغبار، رطوبت و شرایط جوی نامساعد محافظت می‌کند. در عین حال حمل و نقل دوربین هم راحت خواهد بود.

کوله‌پشتی دوربین یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای حمل دوربین  و سایر تجهیزات ضروری آن استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که نقطه ضعف کیف دوربین این است که در صورت نیاز باید آن را از روی پشت خودتان پایین بیاورید و این موضوع می‌تواند سرعت شما را در عکاسی کاهش دهد.

کارت حافظه SD

بیشتر دوربین‌های DSLR و بدون آینه حافظه داخلی ندارند و به همین دلیل کارت SD جزء لوازم و تجهیزات ضروری برای آن‌ها به حساب می‌آید. در حال حاضر انواع مختلفی از کارت SD در بازار موجود است که می‌توانید بر اساس میزان عکس‌هایی که می‌گیرید و مبلغی که برای آن در نظر گرفتید، گزینه مناسب را تهیه کنید.

سه پایه

برای عکاسی کردن از زاویه‌های مختلف نیاز به سه پایه‌ای دارید که دوربین را به‌خوبی روی آن ثابت کنید و بدون دغدغه عکس بگیرید. در عین حال سه پایه گزینه خوبی است تا تصاویری واضح  و با جزئیات کامل ثبت کنید. امروزه به پایه دوربین عکاسی در متریال و کیفیت‌های متفاوت در بازار موجود است، اما پیشنهاد می‌شود به سراغ بهترین گزینه آن بروید تا دوربین موقع تصویربرداری تکان نخورد.

 علاوه بر آن سه پایه‌ای که می‌خرید باید کاملا انعطاف‌پذیر باشد تا امکان کار از هر زاویه را برای شما فراهم کند. شاید خرید هرکدام از تجهیزات عکاسی به‌تنهایی هزینه زیادی روی دست شما نگذارد؛ اما در صورتی که بخواهید تمام لوازم جانبی ضروری و مهم باکیفیت و مرغوب را با هم بخرید، هزینه آن زیاد خواهد شد. به همین دلیل در این شرایط بهتر است به سراغ خرید قسطی تجهیزات عکاسی بروید تا بهترین تجهیزات را به‌صورت مقرون به‌صرفه و اقتصادی تهیه کنید.

  • ریموت شاتر

حتی در مواقعی که دوربین خود را روی سه پایه قرار می‌دهید، بازهم نیاز به یک کنترل از راه دور دارید تا بدون هیچ لرزشی در دست، تصاویر را ثبت کنید. ریموت شاتر به شما کمک می‌کند که بدون لمس دوربین عکس بگیرید. در عین حال می‌توانید ریموت شاتر را برای عکس‌برداری با فاصله زمانی تنظیم کنید تا چند عکس مختلف را با زمان‌بندی تعریف شده بگیرید.

در حال حاضر دو نوع شاتر ریموت به‌صورت باسیم و بی‌سیم در بازار موجود است. ریموت‌های بی‌سیم از فاصله دورتر از دوربین هم قابل استفاده هستند و به همین دلیل زمانی که به‌صورت فیزیکی به دوربین وصل نیستید، لرزش دوربین به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

فلاش اکسترنال

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام عکس‌برداری، توجه به نور محیط و پیدا کردن بهترین زاویه آن است. ابزار ضروری و جذابی که کمک می‌کند تا نور صحنه را افزایش دهید و عکس‌های زیباتری بگیرید، فلاش اکسترنال است. این فلاش روی کفشک دوربین نصب شده و همچنین به‌صورت باسیم و بی‌سیم قابل کنترل است.

هود لنز

هود لنز به‌عنوان یکی از تجهیزات عکاسی محسوب می‌شود که روی عنصر جلوی لنز سایه می‌اندازد. به همین دلیل از لنز دوربین در برابر شرایط جوی نامساعد مانند بارندگی محافظه می‌کند. در عین حال با کاربرد هود لنز می‌توانید تاثیر فلر و درخشش را تا حد زیادی کم کنید و کنترل بیشتری روی نور محیط داشته باشید.

فیلتر

یکی از موضوعات مهم در هنگام ثبت تصاویر با دوربین عکاسی، افزایش کنتراست تصاویر است. برای این کار می‌توانید از فیلترهای پلاریزه استفاده کنید تا انعکاس را حذف کند. علاوه بر آن فیلترهای ND هم انتخاب خوبی در طول روز هستند تا بتوانید در نور بسیار زیاد و طولانی هم عکس‌برداری کنید. این فیلترها به شکل ماهرانه‌ای تصاویر را به‌صورت مینیمالیستی ثبت می‌کنند و اگر بخواهید با دیافراگم باز عکاسی کنید، بهترین انتخاب هستند.

در حال حاضر دو نوع فیلتر گرد و مربعی در بازار موجود است. فیلترهای گرد جلوی لنز پیچ می‌شوند ولی فیلترهای مربعی در یک نگه‌دارنده قرار می‌گیرند و بعد جلوی لنز نصب می‌شوند. هرکدام از این فیلترها مزایا و معایب متفاوتی دارند. در هنگام خرید فیلتر گرد باید به سراغ گزینه‌ای بروید که دقیقا با سایر لنز مطابقت داشته باشد. اما فیلترهای مربعی نصب راحتی دارند؛ اما در عین حال کاربرد آن‌ها سخت‌تر است.

جمع‌بندی

برای حضور در طبیعت نیاز به لوازم مختلفی مانند گوشی تلفن، شارژر، کوله‌پشتی و مواردی از این دست دارید. در عین حال شما می‌خواهید به دل طبیعت بزنید و باید با خرید شارژ مناسب مانند خرید شارژ ۵هزارتومانی ایرانسل، در هر لحظه و جایی امکان تماس با دیگران را داشته باشید.

همچنین برای ثبت تمام تصاویر شگفت‌انگیزی که در طبیعت، کوه و دشت می‌بینید، باید یک دوربین عکاسی حرفه‌ای به همراه تجهیزات مناسب داشته باشید. موارد ذکر شده در این مقاله تنها بخشی از تجهیزات ضروری دوربین عکاسی است که برای ثبت تصاویری باکیفیت، زیبا و راحت به آن‌ها نیاز دارید. شما چه تجهیزات دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار