کد خبر: 1094366
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
رئیس جمهور و اعضای کابینه او در دومین روز تیر ماه و در بیست‌وششمین سفر استانی به خراسان شمالی رفتند و مردم این دیار که گوش شنوایی برای بیان درددل‌هایشان پیدا کرده بودند، در تماس با مرکز ارتباطات مردمی و دیدار با دولتمردان پنج خواسته اصلی خود را با آن‌ها در میان گذاشتند.
مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در سراسر کشور، در مقطع سفر رئیس جمهور به استان‌ها از طریق مراجعه مردم به مرکز ارتباطات مردمی استان، ثبت درخواست در سامانه سامد و بهره‌گیری از سرشماره تلفن ۱۱۱ و ملاقات چهره‌به‌چهره با مسئولان از طریق برپایی میز‌های خدمت اقدام به جمع‌آوری و فرآوری گزارش‌ها و درخواست‌های مردمی و پاسخ به آن‌ها می‌کند.

در سفر استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به خراسان شمالی نیز ۲۹ میز ارتباطات مردمی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی جهت رسیدگی و رفع مشکلات مردم به‌صورت حضوری برپا و ۱۶ هزار و ۱۷۰ درخواست ثبت شد و وزرای ۵ وزارتخانه کشور، بهداشت و درمان، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نماینده مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در ۸ شهرستان برای بازدید‌ها و دیدار‌های مردمی حضور یافتند که تعداد ۱۰۰ ملاقات حضوری و ثبت درخواست انجام پذیرفت.

در سفر اعضای هیأت دولت به همراه رئیس جمهور به این استان، ستاد پاسخگویی برخط با سامانه ۱۱۱ که از دیگر راه‌های پیگیری مطالبات مردمی است و ۲۳۰ کاربر مستقر در این سامانه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر پاسخگوی تماس مردمی بودند؛ همچین ۱۳۲ نفر از نیرو‌های داوطلب مردمی و بسیجی استان و آموزش داده شده جهت همکاری با مرکز ارتباطات مردمی همراه شدند و به ۲ هزار و ۳۳۱ تماس جهت مشاوره پاسخ داده شده است.

در کنار این اقدام در سامانه سامد، ۱۱۵ سیستم رایانه جهت ثبت درخواست‌ها فعال شده بود که به ۲۱ هزار و ۴۵۲ تعداد تماس پاسخ داده شد و ۱۹ هزار و ۱۲۱ درخواست در سامانه ثبت شده است.

دریافت بیش از ۸۰ هزار نامه مردمی

دریافت نامه‌های مردمی از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با رئیس جمهور در سفر‌های استانی است و نامه‌های واصله، در طول سفر در ستاد پردازش به‌صورت دستی ثبت می‌شود و پس از بررسی محتوای آن‌ها با افراد تماس گرفته و کد رهگیری برای آن‌ها صادر می‌شود که در این سفر بیش از ۸۰ هزار نامه مردمی جمع‌آوری شده است.

خاطر نشان می‌شود سامانه سامد، سامانه­‌های نظارتی سطح ستادی برای ۳۱ وزارتخانه و نهاد دولتی (قوه مجریه) را در خود دارد و علاوه بر وزارتخانه­‌ها، نهادهایی، چون بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اجرایی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید را هم پوشش می­‌دهد.

اما در این سفر پنج دستگاهی که بیشترین حضور مردم در میز‌های ارتباط و ثبت درخواست را داشته‌اند، وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت آموزش و پروش، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید بود.

بر اساس مطالعات و بررسی تماس‌ها و نامه‌ها و موضوعات مطرح شده در ملاقات‌های مردمی پنج درخواست که بیشترین فراوانی را داشته‌اند احصا شده‌اند که به ترتیب عبارتند از: کمک‌های مالی برای معیشت، وام خود اشتغالی، وام قرض‌الحسنه، اشتغال، کمک مالی برای جهیزیه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار