کد خبر: 1084139
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
۶ نکته درباره اهمیت محبت در روابط زناشویی
چند وقت پیش داشتم گشتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌زدم که به جمله زیبایی برخوردم و حیفم آمد از کنارش به سادگی گذر کنم. جمله این بود: «برخی از ما آدم‌ها به مرده‌ها محبت می‌کنیم و فاتحه زندگی زنده‌ها را می‌خوانیم! در صورتی که آدم زنده نیازمند محبت است
نادیا اسماعیلی

چند وقت پیش داشتم گشتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌زدم که به جمله زیبایی برخوردم و حیفم آمد از کنارش به سادگی گذر کنم. جمله این بود: «برخی از ما آدم‌ها به مرده‌ها محبت می‌کنیم و فاتحه زندگی زنده‌ها را می‌خوانیم! در صورتی که آدم زنده نیازمند محبت است. تا زنده‌ایم قدر یکدیگر را بدانیم و به هم محبت کنیم. تا وقتی زنده‌ایم لیوان آبی دست یکدیگر بدهیم. بعد از مرگ، چهار لیتری گلاب به کار میت نمی‌آید!» واقعاً هم همین است و این یعنی مهر و محبت در یک رابطه بسیار مهم است و باید بدان توجه ویژه‌ای داشت. آنچه می‌خوانید نکاتی کلیدی درباره محبت کردن است که از وب‌سایت lovetopivot. com برگرفته و ترجمه شده است.

مهر و محبت در یک رابطه چقدر مهم است؟
وجود محبت در یک رابطه بسیار مهم و اساسی است، چون به هر دو شریک زندگی کمک می‌کند تا احساس هماهنگی، عشق و درک متقابل را تجربه کنند. محبت کردن و محبت دیدن، به سادگی کمک می‌کند تا یک رابطه امن‌تر و مراقبتی را ایجاد کنید. این برای همه جنبه‌های محبت است و نه فقط صمیمیت فیزیکی. محبت عاطفی به اندازه همتای فیزیکی آن اهمیت دارد و برخی معتقدند که بدون بعد عاطفی هیچ بعد فیزیکی وجود ندارد. بنابراین محبت مهم است، نه فقط به خاطر دلایل ذکر شده، بلکه دلایل بیشتری نیز وجود دارد که چرا محبت بسیار مهم است: محبت مقدار زیادی از هورمون‌های خوب را آزاد می‌کند. محبت به ایجاد یک رابطه و اعتماد بیشتر کمک می‌کند. محبت فیزیکی به کاهش فشارخون کمک می‌کند. داشتن مهربانی با شریک زندگی باعث کاهش هورمون‌های استرس می‌شود. افزایش قابل توجهی از آن می‌تواند با افزایش رضایت از رابطه زناشویی همراه باشد و....
چرا نمی‌توانیم به شریک زندگی‌مان مهر بورزیم؟
گاهی برخی از خود سؤال می‌کنند چرا نمی‌توانم به شریک زندگی‌ام مهر بورزم و به او محبت کنم؟ چرا نمی‌توانم به همسرم محبت نشان دهم؟ نا توانایی برای بیان محبت نسبت به شریک زندگی می‌تواند به رابطه شما بسیار آسیب برساند، به خصوص اگر این مسئله برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. با این حال، آگاهی از این واقعیت به شما در غلبه بر مشکل کمک می‌کند. به همین دلیل است که برای شروع، مهم است که از چندین دلیل متداول آگاه شوید که چرا نمی‌توانید به همسرتان ابراز محبت کنید. موفقیت بالقوه در شناسایی علت اصلی ناتوانی شما در نشان دادن محبت اولین گام برای حل آن مشکل است. شما ممکن است با سطح بالایی از اضطراب برخورد کنید که مانع از داشتن محبت نسبت به شریک زندگی‌تان می‌شود. هنگامی که به بیان محبت می‌پردازید، می‌توانید سطح نیاز کمتری داشته باشید که شما را از ابراز آن به شریک زندگی‌تان متوقف می‌کند. ممکن است پیش‌بینی‌های متفاوتی داشته باشید از آنچه محبت بیانگر آن به نظر می‌رسد. شما ممکن است در حال حاضر توسط وضعیت دشواری که به تازگی تجربه کرده‌اید، تحت تأثیر قرار گرفته باشید که این مسئله شما را از مهربانی کردن و مهر ورزیدن بازمی‌دارد. می‌توانید اثرات منفی یک بیماری پنهان روانی را که نیاز به کمک از یک متخصص حرفه‌ای دارد، احساس کنید.
التیام روابط لطمه‌دیده با محبت
داشتن مهربانی و مهر ورزیدن، دوست داشتن و مراقبت از روابط شما، یک جنبه حیاتی است و باعث می‌شود مشکلاتی مانند تجربه غم و اندوه، دیگر عمیق به نظر نرسد، به همین دلیل است که ایده خوبی برای مقابله با مسائل بالقوه در رابطه شماست. همه مردم منحصر به فرد هستند و روابط‌شان نیز همین‌طور است. چه چیزی برای یک زن و شوهر و رابطه صدمه‌دیده‌شان ممکن است مؤثر باشد؟ پاسخ ساده است؛ محبت. با مهر و محبت است که می‌توان رابطه لطمه‌دیده را درمان کرد و درد‌ها را التیام بخشید. با این حال، فقدان شدید هر نوع مهربانی بین شرکای زندگی می‌تواند به‌طور فزاینده‌ای به هرگونه رابطه‌ای آسیب برساند، چون معمولاً نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند عواقب جدی‌تری را دنبال کند.
احساس راحت بودن بیش از حد
گاهی اوقات، ابراز نکردن محبت می‌تواند ریشه در تلاش‌های ناموفق قبلی یکی از شرکا داشته باشد که به دلیل مرز‌های متفاوت در مورد ابراز محبت ایجاد شده است. راحت بودن بیش از حد نیز می‌تواند منجر به غفلت یکی یا هر دو طرف از ابراز محبت به یکدیگر شود. کمبود عاطفه فعلی به راحتی می‌تواند به وسیله یک یا هر دو شریک زندگی متمرکز بر سایر جنبه‌های زندگی باشد و در همین رابطه زمان کمی برای توجه به مهربانی با یکدیگر وجود دارد. بسیار رایج است که یک فرد از محبت به شریک زندگی خود ترس داشته باشد که این ناشی از ترس‌های بالقوه حل نشده آن‌ها از صمیمیت است، چون آن‌ها صمیمیت و محبت را به عنوان ابزار ارتباطی می‌دانند که می‌تواند باشد یا نباشد. از سویی فرد ممکن است ناامنی شخصی را تجربه کند و این ناامنی با جلوگیری از نشان دادن محبت به شریک زندگی می‌تواند بر رابطه آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.
پیوستن به یک کارگاه مدیریت ارتباطات
فقدان محبت می‌تواند در هر رابطه‌ای تأثیر منفی بگذارد و در نهایت منجر به از دست دادن ارتباط یک یا هر دو طرف با یکدیگر شود و عواقب جدی در هر رابطه‌ای داشته باشد. تجربه فقدان محبت یک رخداد بسیار معمول است. با این حال، پیدا کردن یک راه‌حل می‌تواند موجب تبدیل شدن مشکلات به بخش‌های کوچک‌تر شود، بی‌توجهی به این مسائل نیز می‌تواند در نهایت منجر به بروز و ظهور مشکلاتی جدی‌تر شود و به راحتی و به‌طور بالقوه یک رابطه را خراب کند. به همین دلیل است که پیوستن به یک کارگاه مشاوره و مدیریت ارتباطات زن و شوهر‌ها به منظور حل مسائل برای زوجین ایده بسیار خوبی تلقی می‌شود.
لزوم واکنش مناسب به فقدان محبت
از دست دادن محبت در یک رابطه، یک مشکل رایج است که می‌تواند هر دو شریک زندگی مشترک را به‌طور مساوی تحت تأثیر قرار دهد و منجر به بسیاری مسائل دیگر شود. توجه به این امر هم به همین دلیل مهم است. بنابراین باید در زمان مناسب واکنش نشان دهیم و تلاش کنیم با کمبود محبت در رابطه بین خود و شریک زندگی‌مان مقابله کنیم. بعضی از مردم برخی چیز‌ها را به خطر می‌اندازند تا کمتر مورد هجمه نسبت به سایر مشکلات در یک رابطه باشند، مانند دخالت در روابط زوجین که بیش از حد سمی بوده و منجر به صدمه دیدن روابط زناشویی می‌شود. با این حال، در حالی که با داشتن محبت کافی ممکن است همه چیز عادی به نظر برسد، اما احتیاط هرچه بیشتر در دل روابط، شرط عقل و لازمه عقلانیت است و این مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار