کد خبر: 1074765
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
برای هجدهمین سال پیاپی و با حضور هیئات مذهبی؛
برای هجدهمین سال پیاپی مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 16 دی ماه در میدان ابوذر منطقه 17 تهران برگزار می شود.
به گزارش "جوان" هیئت های مذهبی منطقه 17 موسوم به دارالشهدای تهران همه ساله در سالروز شهادت خانم زهرا(س) با حضور گسترده مردم تجمعی را در میدان ابوذر تهران برگزار می کنند که امسال با توجه به مجوزهای بهداشتی صادر شده، این مراسم با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.
سرهنگ علیرضا تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب ابن مظاهر سپاه محمد(ص) در گفت و گو با جوان با ذکر همزمانی مراسم عزاداری حضرت زهرا و تشییع پیکر 150 شهید در تهران گفت: از آنجایی که مراسم تشییع پیکر شهدا از هشت الی 10 صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار می شود، مراسم تجمع هیئت های مذهبی در میدان ابوذر تهران در ساعت 10 برگزار می شود تا عموم علاقمندان بتوانند در هر دو مراسم حضور بهم رسانند.
تیموری در تشریح برنامه های از پیش تعیین شده در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) گفت: از آنجایی که طبق روال سال های گذشته این مراسم با حضور هیئت های مذهبی برگزار می شود لذا در این مراسم علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، از مداحی برادران مرتضی طاهری، جوادی و اسفندیاری نیز بهره خواهیم برد.
وی افزود: به دلیل تقارن مراسم سالرزو شهادت حضرت زهرا(س) با شهادت سردار سلیمانی و همین طور حمله غرور آفرین موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، سعی کردیم با فضاسازی مناسب و همین طور گنجاندن محتوای لازم در مراسم، به این موضوعات نیز توجه داشته باشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر همچنین اظهار داشت: برای بهره وری هر چه بیشتر شرکت کنندگان از فضای معنوی مراسم، دوستان 37 ایستگاه فرهنگی، رفاهی و.. در نظر گرفته اند و همچینن 18 دیگ هلیم به نیت عدد سن حضرت زهرا(س) و چهار هزار لیتر شیر به عشق چهار هزار شهید منطقه 17 در روز مراسم توزیع خواهد شد. 15 هزار بسته خوراکی نیز در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.
تیموری با اشاره به همدلی سپاه در رسیدگی به محرومان و مستمدان در پایان گفت: توزیع و دوخت رایگان چادر بین بانوان کم برخوردار منطقه برای تشویق افرادی که قصد چادری شدن دارند، توزیع آذوقه و اقلام معیشتی بین مستمندان منطقه، حضور تیم های پزشکی برای ویزیت رایگان مردم و... از دیگر برنامه های متناسبت با ایام فاطمیه است که از روزهای قبل در این منطقه جریان داشته و دارد و بازخود خوبی هم در بین مردم پیدا کرده است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار