کد خبر: 1071665
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، با اجرای ۶۴ هزار طرح اشتغال در حوزه کشاورزی ۱۹۲ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد شده و در آینده نیز ۶۰ درصد مشاغل ایجاد شده به همت این بنیاد به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
سجاد مرسلی

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، با اجرای ۶۴ هزار طرح اشتغال در حوزه کشاورزی ۱۹۲ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد شده و در آینده نیز ۶۰ درصد مشاغل ایجاد شده به همت این بنیاد به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت از راه‌اندازی ۶۴ هزار طرح اشتغال در حوزه کشاورزی خبرداد و گفت: راه‌اندازی این تعداد طرح باعث ایجاد نزدیک به ۱۹۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق روستایی و محروم کشور در بخش کشاورزی شده است.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری چهارجانبه با هدف اشتغالزایی در بخش کشاورزی اظهار داشت: با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی تخصیص پیدا کرده است که می‌تواند مشاغل برکت را در این بخش از ۴۰ به ۶۰ درصد افزایش دهد.
وی مدت این تفاهمنامه همکاری را یک‌سال اعلام کرد و افزود: بنیاد برکت از طریق شبکه مجریان و تسهیلگرانش فرآیند شناسایی، تأیید، انتخاب و معرفی متقاضیان را طبق دستورالعمل‌های اجرایی و شیوه‌نامه‌های مرتبط انجام می‌دهد. ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت همچنین بر تمامی مراحل واگذاری، اجرا و تحویل طرح‌های اشتغالزایی نظارت خواهد کرد. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، شبکه ۸۰۰ نفری مجریان و تسهیلگران این بنیاد در مناطق روستایی و محروم ۳۱ استان کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی یادآور شد: مشاغل پیش‌بینی شده در این تفاهمنامه، در بخش‌های کسب‌وکار‌های خرد کشاورزی، گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، برندسازی در کشاورزی، توسعه کشت دارویی، پرورش شتر و حوزه‌های شیلاتی و دامپروری است. ترکمانه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی کشاورزی از مشاغل ایجاد شده برکت بیان کرد: از ۱۶۱ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور به بهره‌برداری رسیده بنیاد برکت تا به امروز، بیش از ۶۴ هزار طرح در بخش کشاورزی عملیاتی شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: راه‌اندازی این ۶۴ هزار طرح ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای نزدیک به ۱۹۲ هزار نفر را در بخش‌های مرتبط به کشاورزی به دنبال داشته است. وی پیش‌بینی کرد که با اجرای این تفاهمنامه همکاری چهارجانبه، سهم بخش کشاورزی از مشاغل بنیاد برکت از ۴۰ به ۶۰ درصد برسد.
ترکمانه در تشریح اهداف این تفاهمنامه عنوان کرد: همکاری مشترک در تأمین مالی و اجرای طرح‌های اولویت‌دار در بخش کشاورزی و کسب‌وکار‌های مرتبط، همکاری و مشارکت در اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال به ویژه در مشاغل خرد و خانگی، تسهیل ایجاد و توسعه اشتغال در استان‌های کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و همکاری از زمینه تبادل داده‌ها و اطلاعات اجرای برنامه‌های اشتغال از جمله اهداف عمده تفاهمنامه همکاری چهارجانبه میان بنیاد برکت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی و صندوق کارآفرینی امید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار