کد خبر: 1071310
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پایان نخستین دور مذاکرات وین
با پایان دور نخست مذاکرات وین کاربران شبکه‌های اجتماعی طی توئیت‌هایی نظرات خود را بیان کردند. برخی معتقد بودند به نتیجه نرسیدن دور اول مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی دیپلمات‌های ایرانی بوده، اما کاربران این حرف را غیرکارشناسی و بیشتر موضعی از سر سیاسی‌کاری دانستند.

با پایان دور نخست مذاکرات وین کاربران شبکه‌های اجتماعی طی توئیت‌هایی نظرات خود را بیان کردند. برخی معتقد بودند به نتیجه نرسیدن دور اول مذاکرات به دلیل زیاده‌خواهی دیپلمات‌های ایرانی بوده، اما کاربران این حرف را غیرکارشناسی و بیشتر موضعی از سر سیاسی‌کاری دانستند. کاربران معتقد بودند ایستادگی دیپلمات‌های ایرانی و ابتکارهای‌شان در ارائه پیشنهادات قابل ستایش بوده و اصل ادامه یافتن مذاکرات دستاورد مهم و اصلی است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
محمدحسن دهقانی:
گرفتن زمین بازی با اعزام تیم اقتصادی که نشان از عزم جدی برای رفع تحریم‌ها دارد و همچنین ارائه دو بسته پیشنهادی در واقع نشان از شروع مذاکرات هوشمندانه و مبتنی بر راهبرد مشخص دارد. #رفع_تحریم #مذاکرات_وین

ابوذر گوهری:
محور اصلی مذاکرات وین رفع تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران است. برخی فضاسازی‌های طرف مقابل و اذناب آنها، نشان از عدم جدیت و ایجاد اختلال در روند مذاکرات است. طرف مقابل باید پاسخگوی عدم انجام تعهداتش باشد.

حامد پهلوانی:
به این دور مذاکرات خوش‌بین باشیم یا نباشیم یک هفته گفتگو برای قضاوت زود است. جماعتی که شش سال در تنور مذاکرات می‌دمیدن حالا غوره نشده مویز می‌خوان... #مذاکرات_وین

سیاوش آقاجانی:
اقتصاد آواربرداری می‌خواد و دیپلماسی رسوب‌زدایی؛ باید اول رسوبات غلط ذهنی طرف مقابل رو زدود. #مذاکرات_وین
رؤیا راعی:
پیش از آغاز مذاکرات گفتند که ایران به دنبال احیای برجام ظریف است و مبنا همان شش دور مذاکرات قبلی است! حالا پس از پایان دور اول مذاکرات می‌گویند مذاکرات در دور اول به خاطر سختگیری‌های تیم جدید به نتیجه نرسید! تکلیف خودتون با خودتون هم روشن نیست! #مذاکرات_وین
سیدعماد:
تحلیل‌های هیجانی بخشی از هویت فعالین رسانه‌ای ما شده است. در خصوص مذاکرات وین عده‌ای از بن‌بست قطعی و تحریم‌های بیشتر به‌طور قطعی حرف می‌زنند و طرف دیگر از پیروزی قطعی تیم مذاکره‌کننده می‌گویند، اما واقعیت این است که بازی هنوز برای دو طرف ادامه دارد...

احسان منصوری:‌
می‌گویید ایران باید کوتاه بیاید. بسیار خب، خواسته اصلی ایران رفع تحریم‌هاست و برگشت به برجام. از «خواست رفع تحریم» کوتاه بیاید؟ که چه بشود؟ که امضا بگیریم؟ یعنی معتقدید ما از رفع تحریم عقب بنشینیم که به ما امضا بدهند؟ آن وقت آن امضا را بیاوریم تهران شکم مردم را سیر کنیم؟ مگر خواست مردم چیزی جز رفع تحریم است؟ چه اتفاقی در این سال‌ها افتاد که باور کردیم امضای کاغذی که هیچ‌کس به آن عمل نمی‌کند مهم‌تر از رفع تحریم است؟

حسن عابدینی:
پیشنهاد‌های سه گانه ایران مبتنی بر توافق ۲۰۱۵ است. آلمان، فرانسه و انگلیس که شش سال از تعهد لغو تحریم‌ها طفره رفته‌اند، پیشنهاد ایران را سختگیرانه می‌دانند. هیئت‌های اروپایی که به نظر می‌رسد برای تصمیم‌گیری اختیار لازم ندارند جهت آمادگی گفتگو‌های هفته آینده به پایتخت‌های‌شان رفتند.

مسعود براتی:
مذاکرات جدید تمام شد. از الان که چارچوب نظری تیم ایرانی برای غرب شفاف شده است، تمرکز روی جنگ ادراکی و روایتی خواهد بود تا بتوانند از داخل تیم را تضعیف کنند. حتماً به همه علاقه‌مندان توصیه می‌کنم مقاله آقای باقری در فایننشال‌تایمز را با دقت بخوانند، در این روز‌ها زیاد به کار می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار