کد خبر: 1070978
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی ۵۳ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند و با افزایش تسهیلات برای مقاوم‌سازی خانه‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان مقاوم‌سازی‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی ۵۳ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند و با افزایش تسهیلات برای مقاوم‌سازی خانه‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان مقاوم‌سازی‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد.

چند روز پیش زلزله‌ای در محدوده روستا‌های چاهک موسویه و علی‌آباد در نزدیکی آرین شهر رخ داد که خوشبختانه خسارت زیادی به همراه نداشت، اما این اتفاق دوباره زنگ خطری را به صدا درآورد که خراسان‌جنوبی استانی زلزله‌خیز است و باید برای مواجهه با این پدیده آمادگی کامل را داشته باشیم. یکی از این آمادگی‌ها، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و حرکت به سمت حذف خانه‌های خشت و گلی است که با کوچک‌ترین زلزله‌ای حتی در مقیاس و ریشتر کمتر، احتمال خطر و آسیب جانی و مالی وجود دارد. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر از حدود ۸۸ هزار و ۸۳۵ خانه روستایی در استان تعداد ۴۷ هزار و ۲۷۹ واحد مقاوم‌سازی شده است که ۵۳ درصد خانه‌ها را شامل می‌شود، گفت: در این کار از میانگین کشوری جلوتر هستیم. قاسم تنها، با اشاره به اینکه میانگین کشوری در خصوص مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۵۲ درصد است، ادامه داد: هر چند ما حدود یک درصدی از میانگین کشوری بالاتر هستیم ولی به واسطه آنکه هنوز حدود ۴۷ درصد دیگر از خانه‌ها مقاوم‌سازی نشده‌اند احساس مسئولیت در این زمینه داریم. وی تصریح کرد: در هر جلسه، برنامه رسانه‌ای و دیدار با فرمانداران و مردم داشته‌ایم از روستاییان عزیز درخواست کرده‌ایم که برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود و دریافت تسهیلات مراجعه کنند. قاسم تنها در زمینه تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گفت: تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۱۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد است و در حقیقت در میان تسهیلات بانکی بهترین شرایط را دارد. وی ادامه داد: افزایش تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان با همان شرایط قبلی و بازپرداخت ۲۰ ساله، هنوز ابلاغ نشده است ولی به زودی دستورالعمل و ابلاغیه آن به دست ما خواهد رسید و روستاییان با مبلغ بیشتری می‌توانند برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.
اولویت پرداخت تسهیلات با ساکنین روستا
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: اولویت اول پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کسانی هستند که هم اکنون در روستا‌های استان سکونت داشته و تمایل برای دریافت این وام و تسهیلات را دارند. تنها اظهار کرد: اگر به هر دلیلی افراد ساکن در روستا برای دریافت وام مراجعه نکردند، این ظرفیت تسهیلات می‌تواند در اختیار سایر افراد برای مقاوم‌سازی خانه‌ها در روستا قرار گیرد. وی افزود: به عنوان مثال فردی در شهر زندگی می‌کند، اما یک خانه پدری در روستا دارد که روز‌های آخر هفته به آنجا مراجعت می‌کند، در صورت عدم مراجعه ساکنین روستا برای دریافت تسهیلات، او در اولویت بعدی می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات و مقاوم‌سازی آن خانه اقدام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار