کد خبر: 1050732
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
ایران – بحرین، امشب ساعت ۲۱؛ اسکوچیچ و شاگردانش برای جبران می‌جنگند
برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ راهی نیست جز اینکه تیم ملی هر چهار بازی خود در مرحله مقدماتی را با پیروزی پشت سر بگذارد. غلبه بر هنگ‌کنگ اولین قدم بود که خوشبختانه با برد ۳ بر یک محکم برداشته شد. بحرین دومین حریف ما در رقابت‌های انتخابی است و با اینکه تاکنون این تیم را در منامه شکست نداده‌ایم، اما این‌بار محکوم به شکستن این طلسم هستیم.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ راهی نیست جز اینکه تیم ملی هر چهار بازی خود در مرحله مقدماتی را با پیروزی پشت سر بگذارد. غلبه بر هنگ‌کنگ اولین قدم بود که خوشبختانه با برد ۳ بر یک محکم برداشته شد. بحرین دومین حریف ما در رقابت‌های انتخابی است و با اینکه تاکنون این تیم را در منامه شکست نداده‌ایم، اما این‌بار محکوم به شکستن این طلسم هستیم.

رسیدیم به بازی حساس با بحرین، تیمی که تمام ایرانی‌ها برای شکست دادنش لحظه‌شماری می‌کنند. تیم ملی کشورمان امشب ساعت ۲۱، ششمین دیدارش در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را مقابل بحرینی برگزار می‌کند که دو سال پیش بازی رفت را به این تیم واگذار کرده و حالا برای جبران آن باخت کذایی در ورزشگاه الاهلی کار شاگردان اسکوچیچ بسیار سخت است. تیم ملی پس از بحرین ۱۲ و عراق ۱۱ امتیازی با ۹‌امتیاز تیم سوم گروه C است.

کار سخت
مصاف با هنگ‌کنگ به‌رغم اینکه یک پیروزی برایمان به ارمغان آورد، اما مشخص کرد که ملی‌پوشان هماهنگی لازم را ندارند. تیم ملی در حالی به مصاف بحرین می‌رود که هیچ بازی تدارکاتی نداشته و این ناهماهنگی ممکن است کار دستمان بدهد. بعد از تحمل دو باخت به بحرین و عراق در زمان ویلموتس، حال دراگان اسکوچیچ تلاش می‌کند با استفاده از بهترین مهره‌ها نتایج تلخ گذشته را جبران و ایرانی‌ها را به حضور در جام جهانی امیدوار کند. در شرایط فعلی قطعاً رویارویی با بحرین دشوار است، ولی ایرانی‌ها منتظرند تا نبوغ ستاره‌های تیم ملی و به ویژه لژیونر‌های گلزن در این بازی گل کند و با غلبه بر بحرین هم برای دو بازی بعدی آماده شویم و هم برای نخستین بار این حریف عربی را در منامه شکست دهیم. گرما و رطوبت بالای پایتخت بحرین یکی دیگر از چالش‌های سخت ملی‌پوشان است، ضمن اینکه جدال با بحرین همیشه حساسیت‌های غیرفوتبالی داشته و امیدواریم شیر‌های ایران این‌بار تحت تأثیر این موارد قرار نگیرند.

امیدوار به طلسم‌شکنی
تیم کشورمان تاکنون شش بار در بحرین به مصاف تیم این کشور رفته که حاصل آن چهار باخت و دو تساوی بوده است! مهرماه ۹۸ آخرین مصاف دو تیم بود که به لطف حضور مارک ویلموتس بلژیکی، بحرینی‌ها با یک پنالتی به هدف‌شان رسیدند، اما حالا اسکوچیچ این فرصت را دارد تا امشب طلسم‌شکنی کند و برد مقابل بحرین را به ایرانی‌ها هدیه بدهد. سرمربی تیم ملی قبل از بازی از شناختش نسبت به بحرین گفت: «در مورد اهمیت این بازی جای صحبت بیشتر نیست. همه می‌دانیم که بازی بسیار حیاتی است و اهمیت زیادی برای ما دارد. بحرین تیم خوبی است و ما احترام زیادی برای آن‌ها قائلیم. بحرین با سازماندهی خوبی بازی می‌کند. با تمام توان تلاشمان می‌کنیم تا بازی خوبی انجام دهیم.» اسکوچیچ با اشاره به بازی رفت اظهار داشت: «فرقی نمی‌کند که بازی در تهران باشد یا بحرین، شرایط برای ما مشابه است و ما برای بردن به میدان می‌رویم. شرایط عادی این بود که میزبانی در ایران باشد و بازی را آنجا برگزار کنیم. برخلاف تمام اتفاقاتی که افتاده، مطمئنم نتیجه خوبی در مسابقه فردا کسب خواهیم کردیم. اگر منظورتان از تفاوت این بازی با مسابقه قبل باشد، باید در سه مسابقه از این مرحله میزبان می‌شدیم. ما بیشتر از هر تیمی باید در این شرایط آب و هوایی بازی کنیم. باید بگویم که شرایط متفاوت است. باز هم تأکید می‌کنم که احترام زیادی برای تیم بحرین قائل هستیم، اما در عین حال تیم ایران آماده است تا با این تیم مواجه شود. من تیم بحرین را مانند تیم خودم مثل کف دستم می‌شناسم. شرایط تیم ایران کاملاً فرق کرده؛ سبک بازی جدید، مربیان جدید و بازیکنان جدید به این تیم اضافه شده‌اند. بازی امشب ربطی به مسابقه قبل ایران و بحرین ندارد.» سرمربی تیم ملی در خصوص آمادگی بازیکناش افزود: «بازی با هنگ‌کنگ را کنار گذاشتیم. پرونده این بازی بسته شده و ارتباطی به بازی با بحرین ندارد. تیم از نظر جسمانی در شرایط خوبی است و همه کار‌ها برای یک بازی مطلوب انجام شده است. تمرکزمان روی بازی بحرین است. کاری به صدرنشین و تیم دوم گروه نداریم. تمام تمرکز خود را روی بازی امشب گذاشته‌ایم.»

شرایط حریف
بحرینی‌ها با برد پرگل ۸ بر صفر مقابل کامبوج به مرز آمادگی رسیده‌اند و با روحیه خوب مقابل ایران صف‌آرایی می‌کنند. سوزا، سرمربی پرتغالی این تیم علاقه زیادی به سیستم ۳-۳- ۴ دارد. او مهاجمان زهرداری در اختیار دارد که می‌توانند مدافعانمان را به دردسر بیندازند. صدرنشین گروه سوم بسیار امیدوار است در بازی برگشت هم دومین برد متوالی خود مقابل ایران را به دست آورد. سرمربی بحرین با تمجید از مهاجمان لژیونر کشورمان گفت: «بازی بزرگی با تیم ملی فوتبال ایران داریم. تیم ایران چندین دوره قهرمان آسیا شده و تیم قدرتمند آسیا و اول قاره محسوب می‌شود. این تیم از بازیکنان بزرگ و باکیفیتی بهره می‌برد. مهدی طارمی یکی از بازیکنانی است که مهره مهم و کلیدی تیم ایران محسوب می‌شود. او تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته و بار‌ها گلزنی کرده و یکی از مهاجمان خوب ایران است. تیم ایران بازیکنان خوبی دارد. ما مطمئناً هم‌سطح تیم ایران و ژاپن نیستیم، اما برای اینکه خود را به سطح بالای قاره آسیا برسانیم باید خودمان را در این مسابقه نشان دهیم و برنده از زمین بازی بیرون بیاییم. در واقع ایران از بازیکنانی که در سراسر دنیا بازی می‌کنند، بهره می‌برد و بازیکنی دارد که به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ روسیه انتخاب شده است.»
عراق – کامبوج دیگر بازی امشب گروه C را برگزار می‌کنند، دیداری که از هم‌اکنون می‌توان عراق را به عنوان تیم برنده معرفی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار