کد خبر: 1050203
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
در شرایطی که مقامات صهیونیستی از کانال اعراب تلاش می‌کنند قدرت موشکی گروه‌های مقاومت غزه را تضعیف کنند، یک مقام ارشد حماس گفت که کارخانه‌های تولید موشک در نوار غزه کار خود را برای تولید هزاران موشک از سر گرفتند.

در شرایطی که مقامات صهیونیستی از کانال اعراب تلاش می‌کنند قدرت موشکی گروه‌های مقاومت غزه را تضعیف کنند، یک مقام ارشد حماس گفت که کارخانه‌های تولید موشک در نوار غزه کار خود را برای تولید هزاران موشک از سر گرفتند.
به‌رغم ادعای رژیم صهیونیستی درباره انهدام بسیاری از زیرساخت‌های نظامی گروه‌های مقاومت در جنگ اخیر غزه، این گروه‌ها به مسیر تقویت توانمندی‌های نظامی خود بازگشته‌اند. عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز اعلام کرد که مقاومت فلسطین با پایان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، کار تولید موشک را از سر گرفته است. به گزارش پایگاه العهد، فتحی حماد، عضو دفتر سیاسی حماس شامگاه یک شنبه در پیامی گفت: «کارخانه‌های ما و کارگاه‌های ما کار تولید هزاران موشک را از سر گرفتند تا گردن‌کشی نتانیاهو را در قدس و تل‌آویو متوقف کنند.» یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه نیز روز دو شنبه در سخنانی تأکید کرد: «گزینه جنگ علیه اسرائیل و اقدامات تبعیض‌آمیزش علیه فلسطینی‌ها هنوز پابرجاست، اما فلسطینی‌ها به دنبال جنگ نیستند چرا که جنگ هزینه‌های سنگینی دارد، اما این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت، چرا که اسرائیل زمین‌های ما را اشغال و مردم‌مان را آواره کرده و همچنان دست به کشتار می‌زند». اسماعیل رضوان، یکی از رهبران جنبش حماس هم تأکید کرد: «پرونده تبادل اسرا هیچ ارتباطی به ازسرگیری بازسازی‌های غزه نداشته و مقاومت برای ارتقای امکانات خود به بودجه بازسازی غزه نیازی ندارد.» به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، اسماعیل رضوان اظهار کرد: رژیم اشغالگر باید بداند سربازانش بدون پرداخت هزینه‌ای که مقاومت می‌خواهد، هرگز آزاد نخواهند شد و مقاومت برای ارتقای امکانات خود به بودجه بازسازی غزه نیاز ندارد. رضوان افزود: «نوار غزه از ۱۵ سال پیش تحت محاصره اسرائیل است و با این وجود مقاومت موفق به دفاع از خود بوده است.»


تضعیف از کانال مصر
در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، این گروه‌ها توانستند در مدت ۱۲ روز بیش از ۴ هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند و به نوعی در مقابل دشمن صهیونیستی بازدارندگی ایجاد کنند. مقامات اسرائیلی برای اینکه از زیر بار انتقاد‌ها فرار کنند، بار‌ها ادعا کردند در جنگ غزه توانسته‌اند زیرساخت‌های نظامی حماس را منهدم کنند و این جنبش برای مدت‌ها نمی‌تواند تهدیدی برای شهرک‌نشینان صهیونیست ایجاد کند، اما از سرگیری ساخت موشک‌ها در غزه، نشان می‌دهد حملات گسترده هوایی نتوانسته مقاومت را از مسیر توانمندی‌های نظامی باز دارد. دستیابی مقاومت غزه به موشک‌های میان برد و پهپاد‌های بومی، ترس و نگرانی مقامات تل‌آویو را در پی داشته است و آن‌ها تلاش می‌کنند از طریق متحدان عربی خود، گروه‌های مقاومت را به شدت تضعیف کنند. در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر، از قاهره خواست برای بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در غزه و همچنین تضعیف حماس به تل‌آویو کمک کند. به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»، طبق بیانیه منتشر شده توسط دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، «نتانیاهو در گفتگو با کامل بر لزوم ایجاد سازوکار‌ها و فرایند‌هایی برای جلوگیری از تقویت حماس و ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اعضای گروه‌های مقاومت تأکید کرد.» در این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر و رئیس اطلاعات مصر درباره تقویت همکاری‌ها بین اسرائیل و مصر و همچنین درباره مسائل منطقه‌ای مختلف گفتگو کردند. دو طرف ضمن تقدیر از روابط دوجانبه، اهمیت تفاهم و تلاش‌های مشترک در خصوص مسائل امنیتی و سیاست‌های مختلف را برشمردند». دفتر نتانیاهو همچنین خبر داد که عباس کامل، در جلسه‌ای طولانی نیز با «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دیدار و رایزنی داشته است. پیش از این نیز، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم طی دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره، تأکید کرده بود: «تا زمانی که راهکاری برای بازگشت اجساد و بازداشتی‌ها از نوار غزه پیدا نشود، تل‌آویو اجازه ورود کمک‌های انسانی برای بازسازی نوار غزه را نمی‌دهد.»


نقض حقوق بشری اسرائیل در غزه
با وجود درخواست‌های جهانی برای کمک به مردم غزه و بازسازی این منطقه، رژیم صهیونیستی همچنان مانع کمک‌های انساندوستانه به غزه می‌شود. سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین اشغالی به نام «پزشکان حقوق بشر» و همچنین سازمان حقوق بشری فلسطینی «المیزان» از رژیم صهیونیستی بابت ممانعت از خروج بیماران سرطانی از منطقه غزه شکایت کردند. به نوشته وبگاه عرب۴۸، به‌رغم ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر دادن اجازه خروج به بیمارانی که نیاز به درمان فوری دارند، گذرگاه «بیت حانون» از زمان آغاز جنگ غزه تا سه شنبه هفته گذشته به طور کامل بسته بود و پس از آن اسرائیل گفت که گذرگاه باز شده و بیماران می‌توانند به بیمارستان‌های قدس اشغالی و کرانه باختری منتقل شوند، اما دو سازمان حقوق بشری «المیزان» و «پزشکان حقوق بشر» با شکایت از رژیم تل آویو گفته‌اند که مأموران صهیونیستی فقط به آمبولانس‌ها اجازه خروج می‌دهند. از سوی دیگر، شورای همکاری اسلامی خواستار بازخواست و مجازات عاملان این جنایت‌ها و حامیان آن‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی و ضدبشریت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار