کد خبر: 1048242
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمان:

سرویس ایران جوان آنلاین: شنیدن نحوه تشکیل گروه‌های جهادی به اندازه فعالیت و اقدامات جهادگران شنیدنی است. وقتی یک جوان بسیجی به یکباره و با یک تلنگر وارد راهی می‌شود، با نور ساخته شده هدفی را در پیش می‌گیرد که از چشم بسیاری از انسان‌ها دور مانده است. گروه جهادی «عاشقان ولایت» از جمله این گروه‌هاست که مسئول آن، بعد از تنهاشدن جمع را پیدا و زندگی خود را وقف یتیمان کرده است.

گروه جهادی «عاشقان ولایت» از حدود شش ماه قبل زیر نظر سازمان بسیج مداحان استان کرمان تشکیل شد.


مجید خان‌بابا، مسئول این گروه جهادی ا‌ست. کسی که به گفته خودش وقتی زلزله بم اتفاق افتاد، بسیاری از اقوامش را از دست داد.


این جهادگر در گفتگو با خبرنگار «جوان» می‌گوید: «سال ۸۲ و در زلزله بم حدود ۱۰۰نفر از اقوامم را از دست دادم، پدرم، مادرم و خیلی‌های دیگر. آن روز با چشم خودم دیدم، بعضی از آدم‌ها حتی کفن هم با خودشان نبردند. فهمیدم این دنیا هیچ ارزشی ندارد و به این فکر افتادم، جز کار خیر هدف دیگری را در این دنیا دنبال نکنم.»


خان‌بابا با بیان اینکه همیشه با خود می‌گفتم، این دنیا چه ارزشی دارد که من بخورم و بخوابم، ادامه می‌دهد: «ما با شکم سیر می‌خوابیم، آن وقت تعدادی از بچه‌های یتیم در این شهر گرسنه هستند. بنابراین گروه جهادی «عاشقان ولایت» را زیر نظر سازمان بسیج مداحان استان کرمان راه‌اندازی کردم و تاکنون ۹ خانوار را زیرپوشش قرار داده‌ایم که بیشتر آن‌ها دارای فرزند یتیم هستند.»


وی با بیان اینکه خانواده و آشنایانم با کمک‌هایشان گروه جهادی «عاشقان ولایت» را همراهی می‌کنند، می‌افزاید: «سعی می‌کنیم هر ماه بسته‌های غذایی را برای خانواده‌ها ببریم و برای انجام این کار، بیشتر سعی می‌کنیم شب‌ها برای توزیع سبد‌ها برویم تا شأن و آبروی خانواده‌ها حفظ شود.»


اجرای ۴ مرحله کمک‌های مؤمنانه


رئیس کانون بسیج مداحان استان کرمان به «جوان» می‌گوید: «جامعه هیئت‌های مذهبی و بسیج مداحان با مجموعه‌های همکار در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در بحث مواسات، همدلی در ماه مبارک رمضان چهار مرحله کمک‌های مؤمنانه را انجام دادند.» مجید منصوری ادامه می‌دهد: «مداحان بسیجی با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) که مظهر انفاق و کمک به دیگران است و در احوالات این بزرگوار داریم که به ایتام و مستمندان رسیدگی می‌کردند، برای کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند.»


به گفته این مسئول، طی ماه مبارک رمضان و در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) و به همت هیئت‌های مذهبی استان کرمان ۳ هزار و ۱۱۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.


منصوری می‌گوید: «در ایام شهادت حضرت علی (ع) هم یک هزار بسته معیشتی با کمک کانون‌های بسیج مداحان در سراسر استان کرمان توزیع شد که از این تعداد ۱۰۰بسته از سوی کانون بسیج مداحان در شهر کرمان بین مداحان و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.»


رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمان با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری «نفس» با کانون‌های بسیج مداحان برای تهیه بسته‌های معیشتی همکاری دارد و باید از این مرکز و کانون‌ها قدردانی کنیم، می‌گوید: «ارزش ریالی هر بسته حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و شامل اقلامی مانند برنج، ماکارونی، حبوبات و روغن بود.»


وی تأکید می‌کند: «بیشترین آسیب شیوع کرونا به آن مداحانی زده شد که تنها منبع درآمدشان از مداحی است و با توجه به اینکه آسیب زیادی دیدند، این قشر در اولویت توزیع بسته‌های معیشتی هستند و بقیه بسته‌ها بین سایر خانواده‌های نیازمند توزیع شد.»


مکتب شهید سلیمانی، مکتب کمک به دیگران


رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمان با بیان اینکه این روز‌ها شهید سردار سلیمانی، این مرد میدان و سردار دل‌ها مورد بی‌مهری و طعنه بعضی از افراد قرار گرفته است، می‌گوید: «باید بگوییم مکتب شهید سلیمانی، مکتب دستگیری، همدلی و کمک به دیگران بود و همدلی و همراهی و کمک کردن به نیازمندان و محرومان و حتی یاری رساندن به افراد دیگر در مکتب شهید سلیمانی جایگاه ویژه‌ای دارد.»

 

یکی از کار‌های بسیج مداحان، فعالیت در امور فرهنگی است که به گفته منصوری، بسیج مداحان کرمان در ماه مبارک رمضان در بحث محتوایی هم بیش از ۳۰۰دقیقه برنامه ارزشی شامل مناجات‌خوانی مداحان، ادعیه روز‌ها و مداحی در مناسبت‌های خاص این ماه مبارک را برای فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز کرمان تولید کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار