کد خبر: 1046896
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵
معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احداث ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق محروم کشور خبرداد.
سجاد مرسلي

سرویس ایران جوان آنلاین: محمد مهجوری معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام اینکه تأمین خوابگاه و محل استراحت دانش‌آموزان در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: بر همین اساس ۱۷ خوابگاه دانش‌آموزی بنیاد برکت در مناطق محروم، روستایی و عشایری استان‌های خراسان‌رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و زنجان ساخته شده است. وی تأکید کرد: این خوابگاه‌ها در اختیار دانش‌آموزانی قرار می‌گیرد که به علت دوری راه و بعد مسافت، امکان رفت‌وآمد روزانه را ندارند و باید در نزدیکی واحد آموزشی خود سکونت داشته باشند.


به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین سهم را از خوابگاه‌های دانش‌آموزی این بنیاد دارند. مهجوری در این‌باره توضیح داد: بنیاد برکت چهار خوابگاه دانش‌آموزی را در شهرستان‌های هامون، سرباز، دلگان و کنارک سیستان و بلوچستان احداث و در اختیار دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری این استان قرار داده است. وی افزود: همچنین چهار خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق روستایی و عشایری بشاگرد استان هرمزگان در حال احداث است. به گفته این مسئول، برای کم کردن بار استرس اقامت و هزینه‌های تحمیلی به دانش‌آموزان قرار است خوابگاه‌های دانش‌آموزی در مناطق مختلف ایران ساخته شود تا بتوانیم برای آرامش این قشر در طول تحصیل گام مؤثری برداریم. معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بیشتر خوابگاه‌ها در کنار مدارس و مجتمع‌های آموزشی احداث شده که توسط خود بنیاد ساخته شده است. از جمله، خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه عشایری دخترانه ریگان کرمان، خوابگاه هنرستان فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه هودیان شهرستان دلگان و خوابگاه مدرسه ۱۲ کلاسه شبانه‌روزی گریت شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان.


مهجوری درباره میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این خوابگاه‌ها گفت: بنیاد برکت نزدیک به ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۱۷ خوابگاه شبانه‌روزی در مناطق روستایی و عشایری اختصاص داده و هزینه کرده است. وی تأکید کرد: بنیاد برکت علاوه بر راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور، نسبت به فراهم آوردن سایر نیازمندی‌های تحصیلی دانش‌آموزان از جمله احداث خوابگاه و تأمین سرویس رفت‌وآمد برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اهتمام جدی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار