کد خبر: 1046757
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
گزارش‌های مردمی به دادستان دماوند و پیگیری موضوع توسط دادستانی در این منطقه به رفع تصرف راه عمومی از دست زمین‌خواران در روستای لومان شهرستان دماوند انجامید.
علي شاكری

سرویس ایران جوان آنلاین: چند روز پیش بود که بعد از گزارش‌های مردمی در مورد یک مورد زمین‌خواری در روستای لومان، محمدتقی تقی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند شخصاً در محل مورد شکایت حضور یافت و بعد از بررسی و صدور دستور، این راه عمومی روستا که مورد تصرف غیرقانونی یک مالک خصوصی قرار گرفته و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده بود، بازگشایی شد.


موضوع از آنجا آغاز می‌شود که هفته گذشته، خانمی از اهالی روستای لومان به دادستانی دماوند گزارش می‌دهد فردی، در ایام تعطیلی شهادت امام علی (ع)، بدون داشتن مجوز‌های مربوط و به شکل غیرقانونی اقدام به تخریب جاده میان دو روستای لومان و زان کرده است. از سویی دهیاری و شورای روستا هم به‌رغم اطلاع از موضوع، از پیگیری آن یا برخورد با فرد خاطی و ممانعت از قانون شکنی او خودداری می‌کنند. با رسیدن گزارشات به دادستانی، تقی‌زاده دادستان دماوند، روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در محل حاضر شده و علاوه بر بررسی موضوع، با نظارت او راه عمومی به روستا برگردانده می‌شود. این جاده حدود دو دهه پیش میان این دو روستا کشیده شده و علاوه بر محل رفت و آمد اهالی، حریم لوله کشی گاز و نیز عبور خطوط تلفن روستا نیز بوده و برای مردم این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


حضور دادستان دماوند در محل و پیگیری فوری موضوع از سوی او، آن هم صرفاً با گزارش مردمی از سوی خانمی از اهالی روستا، تشکر و تقدیر اهالی روستای لومان از دادستانی را موجب شد. علاوه بر این، اهمیت گزارش دهی مردم از تخلفات به مسئولان ذیربط را نیز نشان داد. در واقع، هم گزارش دادن مردم و پیگیری توسط آنان و هم توجه مسئولان به گزارشات مردمی و انجام وظیفه خود در این مورد مثمرثمر بوده است.

شمس الله مختاری، یکی از اهالی روستا می‌گوید: «این مورد با توجه دهیاری و شورای روستای لومان قابل حل بود، اما متأسفانه مسئولان روستا چشم خود را به روی تخلفات می‌بندند و اعتنایی به زمین‌خواری ندارند.

این در حالیست که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به موضوع زمین‌خواری دارند و بار‌ها نسبت به آن تذکر داده‌اند.».


اما در کنار زمین‌خواری، گویی قبرستان خواری هم در دماوند رواج یافته. واقعیت این موضوع وقتی نمایان می‌شود که دادستان دماوند گفت: «سرایت چشم و هم‌چشمی‌های پوچ و تجملات بی‌پایان به قبر‌های چند ۱۰ میلیونی و تصرف گورستان عمومی به‌عنوان ملک شخصی نتیجه طمع بی‌پایان است. به دهیاری‌ها اخطار می‌دهم سریعاً نسبت به برچیدن این تصرفات غیرقانونی گورستان‌های عمومی و مظاهر تفاخر و اشرافیت اقدام کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار