کد خبر: 1046569
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
بعد از اعلام خبر از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی از طرف رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان روز گذشته نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز از نهایی شدن و تأیید ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰به راه‌آهن این استان خبر داد که با این رقم راه‌آهن شهرستان‌های خرم آباد و بروجرد تکمیل خواهد شد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: روز گذشته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و مرمت راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی در استان خبر داد.

سمانه حسن‌پور گفت: اعتبارات عمرانی لرستان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به یک هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. وی افزود: سند راهبردی آمایش لرستان بر اساس مطالعات و به روزرسانی‌های لازم در سال ۱۳۹۹ تهیه و تصویب شد و این سند برای اجرا به فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه برای نخستین بار است که این اسناد تمام مراحل تهیه و تصویب را در کشور طی کرده‌اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نکات مربوط به حوزه خود را در این سند امضا و اجرا کنند.

حسن‌پور ادامه داد: سند آمایش سرزمین دو جز دارد، سند آمایش ملی کشور و اسناد آمایش استانی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده‌اند؛ براساس ابلاغیه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تصویب‌نامه این سند عملاً نقشه راه توسعه لرستان است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات استان لرستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و مرمت راه‌های روستایی و عشایری و محرومیت‌زدایی در استان لرستان اختصاص یافته است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌های ملی و ملی- استانی در پیوست شماره یک تصویب شده است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن بروجرد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن شهرستان بروجرد اختصاص یافته گفت: با انجام این کار اتفاقات خوبی در راه است و راه‌آهن می‌تواند بر شکوفا کردن هر چه بیشتر استان به اشتغالزایی در این منطقه نیز منتهی شود. فاطمه مقصودی اظهار کرد: برای پیشرفت بروجرد اقدامات خوبی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات زیرساختی در راستای راه و حمل و نقل بوده که برای راه‌آهن بروجرد جلسات متعددی برگزار شده است. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۰به راه‌آهن لرستان اختصاص یافت.

مقصودی اضافه کرد: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان سهم راه‌آهن خرم‌آباد و ۶۰ میلیارد سهم راه‌آهن بروجرد است و ردیف اعتباری بروجرد از خرم‌آباد جدا شده است. وی بیان کرد: راه‌آهن بروجرد دیگر در حد شعار نیست و قطعی است و برای راه‌آهن بروجرد به سمت ملایر نیز صحبت‌های با استاندار همدان شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار