کد خبر: 1046209
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵
مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان پوشاک از اولویت‌های این بنیاد است، گفت: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۶۰۰ طرح باعث ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی در یکهزار و ۲۰۰ منطقه محروم کشور شده است.
سجاد مرسلی

سرویس ایران جوان آنلاین: آیین بهره‌برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ طرح تولید پوشاک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت» برگزار شد.


اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت»


مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان پوشاک از اولویت‌های این بنیاد است، گفت:

بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۶۰۰ طرح باعث ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی در یکهزار و ۲۰۰ منطقه محروم کشور شده است.


امیرحسین مدنی ادامه داد: بنیاد برکت ۱۴۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این تعداد طرح در حوزه پوشاک سرمایه‌گذاری کرده و البته توانسته است ۲۷۵ میلیارد تومان از منابع مردمی را هم به میدان بیاورد. به گفته مدیرعامل بنیاد، با راه‌اندازی ۶ هزار و ۶۰۰ طرح این بنیاد در حوزه پوشاک، بیش از ۵ میلیون دست لباس تولید و روانه بازار شده است. وی با اشاره به دغدغه‌ها و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پوشاک اظهار داشت: بر همین اساس، بنیاد برکت توجه به چرخه تولید پوشاک در کشور، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و راه‌اندازی طرح‌های خرد و متوسط را به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است. مدنی درباره رویداد ملی «چرخ برکت» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نوآوری-کارآفرینی صنعت پوشاک نیز توضیح داد: ۴۰۰ ایده از سوی فعالان صنعت پوشاک به دبیرخانه رویداد رسید که ۱۲۰ ایده به عنوان طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برگزیده شد. مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: برخی از این ایده‌ها با استفاده خلاقانه از ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی طراحی شده است و قابلیت اجرا توسط اقشار آسیب‌پذیر مانند زندانیان و زنان سرپرست خانوار را دارد. وی با تأکید بر این‌که چرخ برکت یک شروع برای جمع‌آوری ایده‌ها در صنعت پوشاک است، تصریح کرد: دبیرخانه این رویداد به کارش ادامه خواهد داد و امیدواریم روزی شاهد آمار درخشان صادرات پوشاک ایرانی به کشور‌های مختلف باشیم. مدنی گفت: با وجودی‌که اقدامات قابل توجهی در حوزه پوشاک انجام شده است، اما هنوز با نقطه اوج و مطلوب فاصله داریم.


مدیرعامل بنیاد برکت افزود: آمار‌های رسمی نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۶ هر خانوار ایرانی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر خانوار روستایی ۸۵۰ هزار تومان در سال هزینه پوشاک کرده است. در همین سال، ۶۰ میلیون دلار واردات پوشاک داشته‌ایم که ۷۰ درصد آن از ترکیه بوده است. این در حالی است که تا ۴۰ درصد پوشاک مورد نیاز کشور از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود. وی با اشاره به احتیاج سالانه کشور به ۴۰۰ میلیون دست لباس تأکید کرد: ظرفیت‌های خیلی خوبی در حوزه تولید پوشاک وجود دارد و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توان به حداکثر بهره‌برداری رسید. مدنی افزود: بازدهی بالای صنعت پوشاک علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغالزایی، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با توجه به سبقه فرهنگی کشور و طراحی‌های خلاقانه، ایده‌های نوآورانه بسیاری در صنعت پوشاک وجود دارد که باید از آن‌ها حمایت شود. در پایان مراسم بهره‌برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ طرح تولید پوشاک برکت و با ارتباط مستقیم از طریق ویدئوکنفرانس، تعدادی از این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، سمنان و خوزستان به شکل نمادین افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار