کد خبر: 1045679
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به ایجاد دوگانه مذاکره – دیپلماسی با انتشار مصاحبه ظریف
واکنش‌ها به صوت منتشر شده از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه همچنان ادامه دارد. کاربران به ایجاد دوگانه میدان و دیپلماسی معترض بودند و آن را دوگانه‌ای برای انتخابات دانستند.
جوان آنلاین: واکنش‌ها به صوت منتشر شده از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه همچنان ادامه دارد. کاربران به ایجاد دوگانه میدان و دیپلماسی معترض بودند و آن را دوگانه‌ای برای انتخابات دانستند. آن‌ها تأکید داشتند که این دوگانه وجود خارجی ندارد و میدان و دیپلماسی قطعاً در کنار یکدیگر جای دارند و اساساً تمام دیپلماسی برای میدان و پیشروی در آن است. همچنین کاربران تأکید داشتند که در سال‌های اخیر دیپلماسی نشان داد اگر میدان نباشد، نه‌تن‌ها پشتوانه‌ای ندارد، بلکه به نتیجه هم نخواهد رسید. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.
 
حمزه غالبی:

ظریف می‌داند که ضرورت میدان نباشد، اصلاً کسی با او حرف نخواهد زد تا بخواهد مذاکره‌ای بکند، اما منطق انتخابات ایجاد دوگانه‌های مصنوعی و ساده است. اختلاف در مورد بهترین تاکتیک‌های دفاع از منافع ملی چیز منفی یا غیرعادی نیست، ولی انگیزه در مقابل هم قرار دادن میدان و دیپلماسی، همان انگیزه رقابت و مقایسه محبوبیت سلیمانی و ظریف است: یعنی انگیزه انتخاباتی است. اینجاست که وزیر محترم خارجه از نقش دفاع از منافع ملی خارج می‌شود.

سید‌یاسر جبرائیلی:

دیپلماسی در خلأ عمل نمی‌کند و پشتوانه‌اش قدرت میدان است. دیپلماسی التماسی که جمع‌بندی آن «تقریباً هیچ» برای ملت بوده است، چه داشته است که خرج میدان کند؟ شما جیب ملت رو نزن، آورده پیشکش...

مرتضایی:

بیان اهمیت میدان مهم‌تر از مطالبه پایان و محاکمه ظریف است. تبعات ناشی از کتمان و یا مصادره به مطلوب کردن تغییر معادلاتی که حاصل مقاومت در میدان می‌باشد، خیلی بیشتر از جفایی است که صوت و صاحب صوت به مرد میدان نموده است. در این ایام مذاکرات وین و پیش از انتخابات، واکنش ما تعیین‌کننده است.

اصغر آذربایجانی:

‏تن‌ها ‎میدان است که مرد را از نامرد عیان می‌کند... و در دیپلماسی است که چهره‌های رنگین با دستکش‌های مخملی ملت‌ها را اغواء می‌کنند...‌ای کاش ارشد دیپلمات‌ها به صورت ‎ظریف فهمی از اربا اربا شدن بدن برای دفاع از دین و کیان یک ملت داشت.

محمود صاحبی:

برجام مصداق تام فدا کردن میدان هسته‌ای به پای دیپلماسی بود و الان قضاوت کردن درباره دستاورد این اقدام سخت نیست، شاید بهترین تعبیر براش «تقریباً هیچ» یا «خسارت محض» باشه، ولی ظریف و دولت کاربلد‌ها شاکی هستن چرا میدان نظامی (موشکی و منطقه) فدای دیپلماسی ناکام‌شون نشده! زیبا نیست؟

محمد‌رضا رضوانی:

نکته حرف‌های ظریف استفاده از واژه میدان به جای واژه جبهه مقاوت بود. این‌ها به دنبال تغییر ادبیات در انقلاب اسلامی هستند. او برای انتخابات دوگانه جبهه مقاومت یا اقتصاد و رفاه را رقم زد. او در صحبت‌هایش گفت: ملت به قهرمان نیاز ندارد، به کسی نیاز دارد که دست تسلیم را بالا ببرد.

محمد کرمانی:

نفیو در کتاب «هنر تحریم»: هر نظام تحریمی برای رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک طراحی می‌شود... تحریم کردن صرفاً اقدامی اقتصادی نیست؛ هنری است که با کشف نقطه درد آغاز و با شناسایی نقطه استقامت ملت مورد تحریم، تحریم‌ها تنظیم می‌شود. بعد از آن است که نوبت به دیپلماسی و گرفتن امتیاز می‌رسد. #ظریف #دیپلماسی #میدان

مجید شاکری:

تحرکات گسترده «میدان»‌ی ایران در خلیج‌فارس در بهار و تابستان ١٣٩٨ (که واقعه گلوبال هاوک یکى از حلقه‌های آن بود) یک دیپلماسی امنیتی جدید را فعال کرد که منجر به بازشدن مسیرهاى جدید و تا امروز پایدار در انتقالات ارزى ایران شد. حضور «میدان» ى ایران در عراق، زیرساخت مرکزى تبدیل عراق به مهم‌ترین مقصد صادرات غیرنفتى ایران بوده و است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
1
0
«میدان» نباشد کسی با دیپلمات‌ها حرف نمی‌زند
البته اگر دیپلمات باشد
نه بیهنر بیسوادی که فقط مولفه های قدرت را نقدا واگذار کرده یک مشت وعده پوچ و نسیه شنیده و در نهایت پای سندی امضاء کند که حتی معانی کلماتش را نداند که در این صورت کمترین وقعی را هم به او نمیگذارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار