کد خبر: 1044526
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
اعزام ناو‌های انگلیسی، استقبال فرانسه از تحریم
به دنبال تحرکات امریکا برای مقابله با اقدامات احتمالی روسیه در مرز‌های اوکراین، اروپایی‌ها هم پشت سر ارباب خود در مقابل مسکو به صف شده‌اند. انگلیس اعلام کرده ناو‌های جنگی خود را به دریای سیاه می‌فرستد، فرانسه از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خبر داده است و دیگر کشور‌ها نیز گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند تا زیر چتر حمایتی واشنگتن به مصاف مسکو بروند. روسیه هم برای آرایش نظامی در مقابل غربی‌ها، ناو‌های جنگی خود را روانه دریای سیاه کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که روسیه، کشور‌های غربی را از هرگونه اقدامی که منجر به شعله‌ور شدن آتش جنگ در اوکراین شود، برحذر داشته است، غربی‌ها روز به روز بر وخامت اوضاع در اوکراین دامن می‌زنند. پس از آنکه امریکا اعلام کرد که اگر نیاز باشد، نیرو‌های نظامی بیشتری را برای مقابله با روسیه در خاک اوکراین مستقر خواهد کرد، متحدان اروپایی واشنگتن هم دست به کار شده‌اند تا بخشی از مسئولیت تقابل با مسکو را برعهده بگیرند. خبرگزاری رویترز روز یک شنبه با اشاره به افزایش تنش میان مسکو و کی‌یف از اعزام ناو‌های جنگی انگلیس به دریای سیاه با هدف حمایت از تمامیت ارضی اوکراین در ماه می‌خبر داد. روزنامه «ساندی‌تایمز» هم به نقل از منابع ارشد نیروی دریایی انگلیس گزارش داد که این اعزام با هدف نشان دادن همبستگی با اوکراین و متحدان ناتو انگلیس است. بر اساس این گزارش، یک ناوشکن نوع ۴۵ مجهز به موشک‌های ضدهوایی و یک ناوچه ضد زیردریایی نوع ۲۳ ناوگان نیروی دریایی سلطنتی را در مدیترانه ترک خواهد کرد و به سوی تنگه بسفر در دریای سیاه حرکت می‌کند. این گزارش می‌افزاید: «جت‌های رادارگریز «اف ۳۵ بی لایتنینگ» و بالگرد‌های شکار زیردریایی مرلین برای پشتیبانی از کشتی‌های جنگی در ناوگروه عملیاتی آماده خواهند بود.» در پی انتشار این گزارش، یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت: «دولت انگلیس با همکاری اوکراین از نزدیک در حال بررسی شرایط بوده و همزمان در تماس با مقامات مسکو برای تنش زدایی است.» وی افزود: «انگلیس و متحدان بین‌المللی حمایت بی‌دریغ خود را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اعلام می‌کنند.»

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم روز یک شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی. بی. اس درباره اقدامات غرب در مقابل روسیه گفت: «من فکر می‌کنم تحریم‌ها به نوبه خود کافی نیستند، اما تحریم‌ها بخشی از یک بسته هستند. من قطعاً گفت‌وگوی سازنده را ترجیح می‌دهم، اما شما برای داشتن یک گفت‌وگوی سازنده و کافی باید اعتبار داشته باشید.» ماکرون در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: «اگرچه کاملاً میل مشترکی با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به جهت داشتن یک گفت‌وگوی باز با روسیه دارم، اما فکر می‌کنم لازم است «خط قرمز‌های روشنی با روسیه» با هدف معتبر بودن تعیین شود». ماکرون اظهار کرد که در روابط با روسیه «رویکردی با دو ستون» لازم است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر کشور جمهوری چک هم شنبه شب گفت: «۱۸ دیپلمات روس به ظن ارتباط با سرویس‌های ویژه روسیه از این کشور اخراج خواهند شد.» نخست‌وزیر جمهوری چک هم گفته است: «علت این اقدام ظن دست داشتن افسران اطلاعات نظامی روسیه در انفجار کارخانه مهمات‌سازی سال ۲۰۱۴ در منطقه «وربتیچ» است.»

در پی تحرکات تنش آمیز غربی‌ها، روسیه نیز سطح آمادگی نظامی خود را بالا برده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، دو کشتی جنگی روسیه با گذر از تنگه بسفر در حال حرکت به دریای سیاه هستند در حالی که ۱۵ کشتی کوچک‌تر روس‌ها در میانه تنش با اوکراین از پیش در آب‌های جنوب این کشور حضور یافته‌اند. در روز‌های اخیر بار دیگر مناطق مرزی میان روسیه و اوکراین شاهد تنش بوده است. دبیرکل ناتو روز سه شنبه هفته گذشته، روسیه را به انتقال هزاران نیروی آماده رزم به منطقه مرزی با اوکراین متهم کرد. روس‌ها این موضوع را رد کرده و در مقابل، غرب و امریکا را متهم می‌کنند که با مسلح کردن برخی نیرو‌های اوکراینی در صدد ایجاد بی‌ثباتی و ایجاد چالش برای روسیه هستند. با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا تنش با روسیه به بالا‌ترین سطح خود رسیده است و اروپایی‌ها نیز در این مسیر با واشنگتن همراه شده‌اند. غربی‌ها در سال‌های اخیر در ارتباط با بحران اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

تسریع عضویت در ناتو

دولت اوکراین که مدعی است تهدیدات روسیه برای حملات به خاک خود نزدیک است، از غربی‌ها خواست عضویت این کشور را در سازمان ناتو تسهیل کنند. سفیر اوکراین در آلمان گفت، برلین باید در تشویق پیوستن سریع اوکراین به ناتو در بحبوحه افزایش تنش‌ها در درگیری‌های دونباس فعال باشد. آندری ملنیک دیروز در گفت‌وگویی با روزنامه ولت آم سونتاگ آلمان گفت: «آلمان، به عنوان کشوری که مسئولیت تاریخی ویژه‌ای را در قبال جنایات نازی‌ها علیه مردم اوکراین بر عهده دارد، باید نقش کلیدی را برای اوکراین به منظور تبدیل شدن به یکی از اعضای ناتو ایفا کند و این اقدام باید بدون، اما و اگر و هر چه سریع‌تر صورت گیرد.» وی با اعلام اینکه پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو از یک جنگ تمام عیار جدید در اروپا جلوگیری می‌کند، همچنین گفت: «این اقدامی تحریک آمیز نیست بلکه یک «دوش آب سرد» برای مسکو محسوب می‌شود.» ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود که عضویت فرضی اوکراین در ناتو به تنشی تمام عیار در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در جنوب شرق این کشور منجر شده و تأثیراتی جبران‌ناپذیر در اوکراین دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
همین که روسیه نظامی وارد عمل شد غربی‌ها یادشان افتاد که قراردادی با شوروی قدیم دارند که ناتو دست روی اوکراین نگذارد ! غربی‌ها فقط زور را می‌فهمند ، باید قوی شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار