کد خبر: 1044083
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
مردی که در تصادف عمدی حوالی خیابان ولیعصر مرتکب قتل شده‌بود با نقض رأی زندان و دیه او از سوی قضات دیوانعالی کشور بار دیگر محاکمه می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۸‌اسفند‌سال‌۹۸، مأموران پلیس پایتخت از تصادف منجر به فوت حوالی خیابان ولیعصر باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت در آن حادثه مرد جوانی به نام علیرضا که راننده خودروی سراتو بود بعد از پیاده شدن از خودرو اش از سوی راننده یک خودروی پژو‌۲۰۷ زیر گرفته شده است و راننده خودروی ۲۰۷ نیز بعد از حادثه از محل گریخته است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، راننده خودروی‌۲۰۷ سه‌ماه بعد با بررسی دوربین‌های مداربسته شناسایی و بازداشت شد. متهم در پلیس‌آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: آن شب با نامزدم در ماشین بودیم تا اینکه از یک فرعی با سرعت وارد خیابان ولیعصر شدم و با خودروی علیرضا برخورد کردم. او به من تذکر داد تا اینکه به چراغ قرمز برخورد کردیم. پشت چراغ بودیم که علیرضا فکر کرد قصد دارم با او کل کل کنم این شد که اعتراض کرد. اهمیتی ندادم تا اینکه بعد از سبز شدن چراغ به سمت کوچه مجلسی پیچیدم، اما نمی‌دانستم کوچه بن‌بست است به همین دلیل دنده عقب گرفتم. علیرضا هم داخل کوچه پیچید سپس در حالیکه وسیله‌ای دستش بود از ماشین پیاده شد. ترسیدم با هم درگیر شویم به همین خاطر دنده عقب گرفتم و حرکت کردم. می‌خواستم از کوچه خارج شوم که علیرضا خودش را روی کاپوت ماشین انداخت.

متهم ادامه داد: باور کنید سرعت ماشین آنقدر زیاد نبود و فکر نمی‌کردم این حادثه موجب مرگ او شود. از طرفی، چون نامزدم همراهم بود نمی‌خواستم درگیر شوم.

با اقرار‌های متهم، وی بنا به درخواست اولیای‌دم به اتهام قتل عمد راهی زندان شد و پرونده در اولین جلسه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دوم دادگاه قرار گرفت.

در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با انکار جرمش بار دیگر ماجرا را شرح داد و گفت فقط قصد فرار داشته است که این حادثه رقم خورد. در آخر هیئت قضایی با توجه به دفاعیات متهم وی را از اتهام قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه و زندان محکوم کرد. حکم صادره با اعتراض اولیای دم به دیوان عالی کشور فرستاده شد تا اینکه با نقض این حکم پرونده این بار به شعبه همعرض فرستاده شد.

به این ترتیب متهم بار دیگر در شعبه‌پنجم دادگاه محاکمه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار