کد خبر: 1042704
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
سخنگوی کمیسیون داخلی و شوراها:
سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: شفاف سازی هزینه‌های مالی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یکی از موارد مهم بوده که بررسی خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی حدادی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به تشریح شاخص‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی شان گفت: اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گرفت و تعیین شاخص‌های جدید برای داوطلبان انتخابات بر همین اساس بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تمام تلاش ما متمرکز بر حضور افراد واجد شرایطی بود که دارای شاخصه‌هایی همچون مدیریت قوی، توانمندی و کفایت لازم، عملکرد جهادی و انقلابی هستند. کمیسیون شورا‌ها به بخش‌های مختلف قانون انتخابات ریاست جمهوری ورود کرد که مهم‌ترین آن‌ها تعیین شرایط عمومی داوطلبان، شاخص‌های مسئولیتی، تعریف و تبیین معیار‌های رجل سیاسی و مذهبی همچنین مدیر و مدبر بود. حدادی بیان کرد: مجلس با اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرد تا ضمن فراهم شدن زمینه برای حضور داوطلبان توامند و کارا، منتخب جدید ملت از روحیه جهادی و انقلابی برای مدیریت کشور برخوردار باشد. وی یکی از شاخص‌های نامزد اصلح ریاست جمهوری را ضد فساد بودن دانست و بیان کرد: این امر مهم از طریق شفاف سازی هزینه‌های مالی انتخاباتی داوطلبان محقق خواهد شد و با توجه به ادامه روند اصلاح قانون انتخابات این بخش مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها یادآور شد: یکی از مولفه‌های مهم و اساسی در انتخابات، شفافیت مالی و چگونگی تبلیغات نامزد‌ها است بر این اساس با توجه به بصیرت بالای مردم، رعایت اصول قانونی و اخلاقی در ایام تبلیغات تاثیر زیادی نگاه به آن‌ها خواهد داشت. وی ابراز کرد: برخورداری نامزد‌ها از روحیه عدالتخواهی و مبارزه با فساد به معنای واقعی یکی از مواردی بوده در این طرح بر آن تاکید شده و رئیس جمهور بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ملاحظه‌ای باید با فرد متخلف اعم از اطرافیان، اعضای خانواده یا افراد منتسب به خود برخورد کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار