کد خبر: 1042096
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۹هزار کلاس با بخاری نفتی در سیستان و بلوچستان شناسایی شد که تاکنون در ۷هزار کلاس بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رخشانی مهر روز گذشته در مراسم افتتاح همزمان هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر و ۸۵ پروژه دیگر در قالب ۳۳۶ کلاس درس در استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: هنرستان ابوذر نمونه بارز مدارس مورد تأکید در سند تحول بنیادین است که در آن امکانات لازم برای توسعه مهارت‌های علمی، فنی و ورزشی فراهم و به تفریح و تندرستی دانش‌آموزان توجه شده‌است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: این هنرستان به چندین کارگاه تخصصی ویژه دروس فنی و حرفه‌ای و همچنین سالن ورزشی مجهز است، ضمن اینکه برای مدرسه مجاور نیز از طریق در دوم امکان استفاده از سالن ورزشی مهیا شده‌است.

وی همچنین به استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بعد از آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه مکلف شدیم ظرف مدت دو سال کلیه مدارس استان را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم که در این زمینه دو استان تهران و خراسان رضوی به کمک آمدند.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: ۲هزار کلاس درس باقیمانده نیز در صورت تأمین اعتبار تا سال ۱۴۰۰ به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد. وی به اجرای طرح مدرسه سبز برای نخستین‌بار در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: اولین پروژه با رویکرد مدرسه سبز را با ۹هزار مترمربع زیربنا شروع کردیم که تاکنون از سرعت اجرای قابل قبولی برخوردار است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در این مدارس از سیستم‌های گرمایشی مناسب با مصرف انرژی پایین و با چرخش سیستم فاضلاب استفاده شده که در شش هنرستان زابل، زاهدان، خاش، سراوان، چابهار و ایرانشهر در دست اجراست. وی با بیان اینکه در دو سال اخیر پروژه آموزشی بلاتکلیف در استان وجود ندارد، گفت: ۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان تخصیص پیدا کرده‌است و به اندازه کافی تجهیزات خریداری و توزیع کردیم. در همین راستا روز گذشته هنرستان ۱۴ کلاسه فنی و حرفه‌ای ابوذر زاهدان هم با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و ۸۶ پروژه دیگر در قالب ۳۳۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به طور همزمان با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. محسن حاجی میرزایی در این مراسم اظهار کرد: در میان همه نیاز‌های بشر، نیاز به آموختن از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است. انسان‌ها ضعیف متولد می‌شوند، اما همین موجود ناتوان به جانشین خداوند روی زمین تبدیل می‌شود. انتقال از این ضعف به قدرت، محصول آموختن است و در اثر یادگیری در طول سال‌های عمر خود به مراتب تواناتر می‌شویم. وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه فقط یک ساختمان نیست، بلکه جایگاهی است برای پرورش انسان‌ها؛ بنابراین مدرسه و مدرسه‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: افزایش شش برابری اعتبارات نوسازی مدارس از ۹۶ تا ۹۹ در این استان نشان می‌دهد دولت اولویت خود را تشخیص داده‌است. در سال ۹۶ حمایت دولت از خیران ۸۰۰میلیارد تومان بود، در حالی که این رقم در سال ۹۹ به ۲هزارو۳۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده‌است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohammad Reza
|
United States
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
امیدوارم که همه این ۷۰۰۰ کلاس در سیستان و بلوچستان به زبان شیرین فارسی تدریس خواهد شد، انشأالّله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار