کد خبر: 1041930
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح جمع آوری، حمل و نگهداری جداگانه ته سیگار به منظور بازیافت این پسماند خطرناک در کرج خبر داد و گفت: این مهم برای اولین بار در کشور اجرا می شود.

محمد مسیبی با اعلام خبر اجرای طرح جداسازی ته سیگار از زباله گفت: به منظور کاهش آثار مخرب ته سیگارهای رها شده در محیط زیست که طبق تحقیقات کارشناسان عامل اصلی فرسایش خاک، از بین رفتن گونه های مختلف گیاهی و آلودگی آب است این طرح به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در لندفیل جدید بهداشتی که در مرکز دفع و پردازش حلقه دره احداث شده، لندفیلی مجزا برای نگهداری این ماده سمی  طراحی و اجرا شده که درآینده نزدیک در مصارف شهری از قبیل آسفالت و بتن بازیافت و استفاده شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه این طرح با هماهنگی پویش مردمی نه به ته سیگار به اجرا درآمده است، افزود: کار طراحی، ساخت و نصب سطل های مخصوص در بوستان های خانواده، ایران زمین، مکعب، گلستان و چمران به اتمام رسیده است و در سال آینده این سطل های مخصوص جمع آوری ته سیگار در اماکن پرتردد از قبیل مترو و ادارات سطح استان جانمایی و نصب خواهدشد.

مسیبی ابراز امیدواری کرد که با پیوستن شهروندان به پویش «نه به ته سیگار» و عدم رهاسازی ته سیگار در طبیعت، شاهد صیانت از محیط زیست باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار