کد خبر: 1039764
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
دفاع مقدس، سندی محکم از افشای ادعا‌های دروغین حقوق بشری است
سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روز گذشته میزبان همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس بود؛ همایشی که در آن نقش قدرت‌های سلطه‌گر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بار دیگر تبیین شد و ردپای مدعیان دروغین حقوق بشر در جنایات ضد بشری استعمارگران افشا شد. جنایاتی که بیش از چهار دهه است همچنان ادامه دارد که آخرین آن ترور ناجوانمردانه قهرمانان مقاومت، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روز گذشته میزبان همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس بود؛ همایشی که در آن نقش قدرت‌های سلطه‌گر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بار دیگر تبیین و ردپای مدعیان دروغین حقوق بشر در جنایات ضد بشری استعمارگران افشا شد. جنایاتی که بیش از چهار دهه است همچنان ادامه دارد که آخرین آن ترور ناجوانمردانه قهرمانان مقاومت، سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود و دولت تروریست امریکا از پذیرش این اقدام جنایتکارانه که مصداق روشن تروریسم دولتی است، ابایی نداشت. همایش دیروز نشستی برای به چالش کشیدن این ادعای دروغین حقوق بشری بود و از نخبگان حقوقی عالم دعوت شد، با فریاد عدالتخواهانه خود، نظام ظالمانه بین‌المللی را به چالش بکشند.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این نشست، با بیان اینکه هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است، گفت: «امروز میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر در عالم تبدیل شود.»

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بر اساس منشور ملل متحد، نقش مهم سازمان ملل آن است که در صورت وقوع جنگ متجاوز را شناسایی و معرفی کند، گفت: «این سؤال که چرا سازمان ملل متحد در زمان خود نسبت به اعلام متجاوز جنگ ارتش بعث علیه ایران اقدام نکرد، باید مطالبه جامعه حقوقی دنیا از این سازمان باشد. چرا شورای امنیت سازمان ملل به موجب وظایف مصرح قانونی در زمان قانونی، متجاوز را از تجاوز نسبت به ایران اسلامی منع نکرد و چرا قدرت‌های سلطه‌گر، قدرت‌های غربی و امریکا اجازه ندادند بیانیه‌هایی که لازم است در زمان خود برای ممانعت از تجاوز به ایران اسلامی منتشر شود؟»

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم ارائه کردن مصادیق نقض حقوق انسان‌ها توسط امریکایی‌ها و غربی‌ها در دوران دفاع مقدس برای جهانیان عنوان کرد: «مردم عالم باید بدانند که امریکایی‌ها و غربی‌ها در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، چگونه حقوق بشر را زیر پا می‌گذاشتند.» رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت معرفی شرکای جرم صدام در جنگ تحمیلی گفت: «صدام در دوران جنگ تحمیلی «مباشر» بود، اما باید نقش شرکای جرم نیز در آن دوران تبیین شود. اگرچه به لحاظ سلطه‌گری نظام سلطه شاید اکنون زمینه دادرسی عادلانه برای پیگیری و احقاق حق ایثارگران و جانبازان آسیب دیده از جنگ تحمیلی در عرصه جهانی وجود نداشته باشد، اما قطعاً این جنایت که با مشارکت کشور‌های سلطه‌گر انجام شد، باید در یک محکمه عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.»

رئیس قوه قضائیه میدان دفاع مقدس را میدان رسوایی نظام سلطه عنوان کرد و با بیان اینکه هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است، گفت: «امروز میدان دفاع مقدس باید به استیضاح مدعیان دروغین حقوق بشر در عالم تبدیل شود و این امر به دست توانای سرداران، افسران و درجه‌داران رزمنده‌ای محقق خواهد شد که در میدان حضور پیدا کرده و روایتگر خوبی از آن دوران باشند.» آیت‌الله رئیسی با اشاره به شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در عراق و اعتراف صریح و رسمی امریکا به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریسم بود و همچنین ابومهدی المهندس، این سؤال را مطرح کرد که آیا کسانی که حقوق خوانده‌اند باید در این رابطه ساکت بنشینند؟ رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تمام حقوقدانان عالم باید علیه تروریسم دولتی فریاد سر دهند، به اعتراف رسمی وزیر خارجه امریکا در خصوص ایجاد داعش اشاره کرد و گفت که وزیر خارجه وقت امریکا رسماً اعتراف کرد داعش مولود امریکا، انگلیس و صهیونیست‌هاست.

کشور‌های دخیل در ترور شهید سلیمانی باید پاسخگو باشند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح هم دیگر سخنران این همایش بود. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با اشاره به سکوت دستگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات رژیم بعثی عراق گفت: «امروز ضرورت دارد مردم جهان بدانند که ملت ایران در دوران دفاع مقدس تحت چه ظلم و ستمی از سوی متجاوزان قرار گرفتند و باید بدانند که چگونه افرادی که آن زمان مسئول و مدعی حقوق بین‌الملل بودند در خصوص جنایات رژیم بعث عراق سکوت پیشه کردند و با حمایت‌های خود از متجاوزان، دشمن را در اجرای جنایت‌هایش توانمندتر کردند.»

سردار باقری با اشاره به قطعنامه‌های متعددی که از زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران صادر شد، افزود: «در بعضی از موارد نیز در مقابله با شناور‌های نظامی توصیه‌هایی داشتند و در نهایت به قطعنامه ۵۹۸ رسیدند که تا حدودی نسبت به قطعنامه‌های قبلی رجحان و برتری داشت. مهم‌تر اینکه همه این قطعنامه‌ها درست در مقطعی اتفاق افتاده است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل، پیروزی چشمگیری به دست می‌آوردند. یکی از مهم‌ترین خباثت‌های مجامع بین‌المللی در قبال ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در سال گذشته است؛ سردار سلیمانی را که به عنوان یک مهمان خارجی و به دعوت نخست وزیر عراق با هواپیمای غیرنظامی در کشور عراق حضور یافته است، با هیئت همراهش با موشکی که تجهیزات زرهی را با آن مورد اصابت قرار می‌دهند به شهادت رساندند؛ این بمب تا ۳۰ سانتی‌متر در فولاد نفوذ می‌کند و دشمن با چنین جنایتی عزیزان ما را تکه تکه کرد؛ این اقدام جنایتکارانه نقض احترام به تمامیت ارضی کشور عراق است و با حقوق دیپلماتیک مغایرت دارد. این اقدام مطابق با کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم ارتکابی علیه اشخاص حمایت شده بین‌المللی مصوب ۱۹۷۳ قطعاً یک جنایت و تروریسم دولتی محسوب می‌شود.»

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: «امریکا رسماً اعلام کرده است که با کمک پایگاه‌هایش در قطر، عربستان، امارات، بحرین و کمک اطلاعاتی که این پایگاه‌ها در اختیارش قرار دادند این جنایت تروریستی را انجام داده و همچنین هواپیما‌هایی از پایگاه‌های نظامی کویت، اردن و عراق جهت انجام این اقدام تروریستی بلند شدند همه این کشور‌ها باید پاسخگو باشند؛ ما به تک تک این کشور‌ها اسناد ارائه کردیم تا نتوانند سهم‌شان را در این جنایت کتمان کنند.»

سرلشکر باقری بیان کرد: «امریکا در مرحله اول اینگونه موضع‌گیری کرد که من دفاع پیش‌دستانه کردم چرا که سردار سلیمانی برنامه‌ریزی کرده بود تا حملات سنگینی را به قوای امریکایی در عراق انجام دهد، اما هنگامی که همه دنیا گفتند که باید سند ارائه کنید آنان نتوانستند برای این ادعای واهی سند ارائه دهند و بلافاصله یک هفته بعد حرف دیگری زدند و اعلام کردند که این جنایت در پاسخ به تهاجمات مداوم سردار سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران به نیرو‌های امریکایی بوده است که در این خصوص هم نتوانستند سندی ارائه دهند. بنابراین، این یک جنایت آشکار و تروریسم قطعی دولتی است که باید مورد مطالبه قرار گیرد و عوامل آن محاکمه و مجازات شوند.»

سردار قاآنی: تهدید‌های امریکا را به فرصت تبدیل کردیم

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه نیز طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: «اسلام دین مقاومت است و خداوند به آن‌هایی که در مسیر مقاومت هستند، وعده داده است و امروز ما به روشنی می‌بینیم که چند مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذارده‌ایم.» وی با بیان اینکه با مقاومت می‌توان آزاده و عزیز بود، تصریح کرد: «دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند و فرزندان ملت جنگ را با مقاومت به دفاع مقدس تبدیل کردند و بعد از دفاع مقدس به سوی کرانه‌های دور حرکت کردند و درس آزادگی را به همه فرزندان معنوی رسول‌الله در سرتاسر عالم آموختند.»

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «مقاومت قدم به قدم پیش رفت و امروز می‌بینیم در کرانه‌های دور، مردان دلیری در اوج مظلومیت مسیر آزادگی را به پیش می‌برند و برای امت اسلامی تولید عزت می‌کنند. کسانی که در این میدان میدان‌داری کردند، تابلوی واقعی از مفهوم مقاومت را نشان دادند. در میدان مقاومت یکی از هنر‌ها تبدیل تهدید به فرصت است. اگر یک قوه عاقلانه در امریکا حاکم بود، از تهدید دست برمی داشت چرا که هر تهدیدی کردند به بهترین فرصت تبدیل شد.»

سردار قاآنی گفت: «دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما همین جنگ فرصتی شد تا ما خود را به دنیا بشناسانیم. ما در میدان مقاومت زبان‌شناس شدیم. زبان محرومیت، صداقت و منطق، قدرت و اقتدار را شناختیم و می‌دانیم با امریکا که زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد چگونه صحبت کنیم.» قاآنی افزود: «شهید سلیمانی شاگرد وارسته مکتب امام و رهبری بود که واژگان مقاومت را در وجود خودش ترجمه و به کار برد و با دشمنش با همین زبان حرف زد. سردار سلیمانی از روز اول به دنبال ایجاد امنیت بود و در ۱۰ سال گذشته به شکل مستقیم در مقابل تروریست‌های گردن کلفت دنیا که مورد حمایت قدرت‌های استکباری بودند، ایستاد.» سردار قاآنی خطاب به امریکایی‌ها گفت: «شما انسان‌های بیچاره‌ای هستید که نسبت تروریسم به سردار سلیمانی دادید و مدعیان حقوق بشر هم سکوت کردند.» فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: «مسیر شهید سلیمانی پابرجاست. همه ما مسئولیم. ما همچنان در مسیر عزت و آزادگی با حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سرسخت‌ترین دشمن‌ها ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و به برکت خون شهدای مقاومت سرانجام راه قدس آزاد خواهد شد.»

در ابتدای این همایش، سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: «از رئیس قوه قضائیه و سایر مهمانان داخلی و خارجی و پژوهشگران که در این همایش حضور دارند تشکر می‌کنم. فلسفه برگزاری این همایش بین‌المللی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و یارانشان، تبیین و انعکاس مظلومیت و حقانیت ملت ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تجاوزکارانه رژیم بعث صدام حسین تکریتی علیه ملت بزرگ ایران است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار