کد خبر: 1034067
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
پسر جوانی که در نوجوانی به اتهام خرید و فروش مواد افیونی دستگیر شده‌بود، در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد و مدعی شد که مواد‌مخدر متعلق به او نبوده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: اوایل زمستان سال‌۹۶، مأموران پلیس ورامین از فعالیت پسر نوجوانی در زمینه خرید و فروش مواد افیونی باخبر و تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند. تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشت تا اینکه پسر ۱۶‌ساله به نام سینا در حالی‌که در یکی از پارک‌های ورامین ۴۸۰‌گرم تریاک همراه داشت دستگیر شد.

پسر نوجوان به پلیس‌آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در اظهاراتش گفت: «سال‌ها قبل پدرم تصادف کرد و از کار افتاده شد. او به خاطر آسیب شدیدی که در آن تصادف دیده‌بود توان کار کردن نداشت و خانه‌نشین شده بود. من تنها فرزند خانواده بودم به همین خاطر ناچار شدم در دوران کودکی به جای درس و بازی کار کنم و خرج زندگی خودم و پدر و مادرم را تأمین کنم. به خاطر سن کمی که داشتم صاحبکارم حق و حقوقم را نمی‌داد و همیشه دستمزدم پایین‌تر از آن چیزی بود که باید دریافت می‌کردم. به هر حال به خاطر شرایطی که داشتم مجبور بودم تحمل کنم تا خرج زندگی و هزینه‌های درمان پدرم را تأمین کنم.»

پسر نوجوان ادامه داد: «بعد از مدتی زندگی خیلی سخت شد و درآمدم با مخارج زندگی جور در نمی‌آمد. هزینه درمان پدرم زیاد شده‌بود و باید اجاره خانه هم پرداخت می‌کردم. این شد که با مرد موادفروشی به نام سهیل آشنا شدم. او پیشنهاد فروش مواد مخدر داد و گفت با فروش مواد می‌توانم به راحتی مخارج زندگی‌ام را تأمین کنم. از ناچاری قبول کردم و مشغول فروش مواد شدم و همیشه به اندازه احتیاجم مواد می‌فروختم.»
با ثبت این اظهارات سینا روانه کانون اصلاح و تربیت شد و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد.

متهم که حالا ۱۹‌سال سن دارد روز گذشته مقابل هیئت قضایی شعبه پنجم دادگاه به ریاست قاضی بابایی قرار گرفت. بعد اعلام رسمیت جلسه متهم در جایگاه ایستاد جرمش را انکار کرد و گفت: «موادی که آن روز مأموران از من کشف کردند برای من نبود. آن روز در پارک بودم که به طور اتفاقی سهیل را دیدم. او مقداری مواد تحویلم داد و مرا مجبور کرد تا آنرا تحویل مردی در پارک بدهم. قبول نکردم، اما او مرا تهدید کرد و مواد را داخل جیبم گذاشت. من بیگناه هستم و زمان دستگیری به کانون منتقل شدم، اما حالا در زندان شرایط خوبی ندارم و زندگی در زندان برایم خیلی سخت است. به همین خاطر از قضات تقاضا دارم مرا کمک کنند که هرچه زودتر آزاد شوم تا کمک حال پدر و مادرم باشم. آن‌ها خیلی تنها هستند و شرایط خوبی ندارند.»

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار