کد خبر: 1025548
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
فیلسوف فرانسوی:
بعد از اعتراضات سراسری در شهر‌های مختلف پاکستان، فروشگاه‌های این کشور طی روز‌های اخیر در اقدامی کالا‌های ساخت فرانسه را از دسترس فروش خارج کرده‌اند. در ترکیه هم درخواست رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای تحریم کردن کالا‌ها و محصولات فرانسوی با استقبال تجار روبه‌رو شده است. خبرگزاری آناتولی گزارش کرد تاجران و شرکت‌های ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند تحریم و بایکوت محصولات فرانسوی، اقدامی درست در برابر رویکرد غیرقابل قبول پاریس در قبال دین اسلام است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با وجود خاطرات دردناک دوره استعماربرای مسلمانان، اما وجود فیلسوفان مسلمانی، چون هانری کربن و روژه گارودی باعث شده مسلمانان حساب مردم فرانسه را از مقامات این کشور جدا کنند، اما تداوم اسلام‌هراسی سیستماتیک در این کشور و حمایت مقامات آن از این روند به نام آزادی بیان، مسلمانان سراسر جهان را بر آن داشته است که با تحریم کالا‌های مقامات فرانسوی و به طور مشخص خود رئیس‌جمهور مدعی این کشور را به عذرخواهی و مهم‌تر از آن تصویب قانونی علیه توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان وادار کنند. مسلمانان در این مسیر از سویی روی ضرر هنگفتی که اقتصاد فرانسه از این ناحیه متحمل خواهد شد حساب باز کرده‌اند و در عین حال به چهره‌های منصفی که طبعاً حسابشان از مقامات صهیونیست زده پاریس‌نشین جداست، می‌اندیشند، کما اینکه در میان مسلمانان پاریس اکنون فایل ویدئویی «میشل اونفرای» فیلسوف فرانسوی دست به دست می‌شود که در دفاع از اسلام گفته است: مسلمانان در مقابله با مادیات به ما درس می‌دهند و دارای شرافت و ارزش‌های اخلاقی هستند در حالی که ما شرافت و عزت خود را از دست داده‌ایم.

بعد از اعتراضات سراسری در شهر‌های مختلف پاکستان، فروشگاه‌های این کشور طی روز‌های اخیر در اقدامی کالا‌های ساخت فرانسه را از دسترس فروش خارج کرده‌اند. در ترکیه هم درخواست رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای تحریم کردن کالا‌ها و محصولات فرانسوی با استقبال تجار روبه‌رو شده است. خبرگزاری آناتولی گزارش کرد تاجران و شرکت‌های ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند تحریم و بایکوت محصولات فرانسوی، اقدامی درست در برابر رویکرد غیرقابل قبول پاریس در قبال دین اسلام است.

طبق گزارش آناتولی، چند کشور عربی به همراه ترکیه، ایران و پاکستان مواضع ماکرون در قبال مسلمانان و دین اسلام را محکوم و تحریم کالا‌های ساخت فرانسه را تشویق کرده‌اند.

عبدالرحمان کان رئیس سازمان صنایع و بازرگانان مستقل (MUSIAD) ترکیه اعلام کرد: اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از کاریکاتور‌های موهن علیه حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگ اسلام قابل پذیرش نیست و این حملات نظام‌مند و توهین به نماد‌های مذهبی و شخص پیامبر (ص) همچنان ادامه دارد.

وی افزود: «اساس این مواضع تفرقه افکنانه و دردناک، جهل است و باعث تقویت اسلام‌هراسی می‌شود و این موضوع شدیداً غیرقابل قبول است. ما اعلام می‌کنیم که پشت سر واکنش درست و بحق رئیس‌جمهور (اردوغان) در این زمینه هستیم.»

«اورهان آیدین» مدیر «سازمان بازرگانی شیر‌های آناتولی» (ASKON) هم در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی بر لزوم دادن پاسخ محکم به مواضع ضداسلامی رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد.

او با تأکید بر لزوم وحدت جوامع اسلامی در تحریم کالا‌های فرانسوی افزود: «متوقف کردن امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بدان معناست که اسلام‌هراسی، فاشیسم و استعمارگرایی متوقف خواهد شد.»

«گورسل باران» رئیس اتاق بازرگانی آنکارا معتقد است: «ما نمی‌توانیم در برابر تحت آزار قرار گرفتن مسلمانان چه در فرانسه یا در هر جای دیگری در جهان، بی‌تفاوت باشیم. شما هر کالای فرانسوی که بخرید، در واقع از آزار شدن مسلمانان حمایت می‌کنید.»

علی کوپوز رئیس اداره بورس استانبول با محکوم کردن مواضع علناً ضداسلامی فرانسه به آناتولی گفت: «ما باید کالا‌های فرانسوی را تحریم کنیم. این اقدام، درست‌ترین پاسخ ما خواهد بود.»

همچنین «احمد الشیبه النعیمی» فعال معارض اماراتی با انتشار یک پست توئیتری با اشاره به سخنان روز شنبه امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در شبکه الجزیره که سعی کرده بدون عذرخواهی به نوعی از مواضعش عقب‌نشینی کند و در عین حال بایکوت محصولات فرانسوی را اقدامی ناشایست دانسته است، نوشت: ارزش صادرات کالا‌های فرانسوی به هفت کشور عربی طی سال گذشته به ۲۹میلیارد دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: نباید روند تحریم کالا‌های فرانسوی تا زمان عذرخواهی وی و تصویب قانونی مبنی بر عدم توهین به پیامبر (ص) از طرف ما متوقف شود.

«عبدالله بنکران» نخست‌وزیر سابق مغرب هم در واکنش به مصاحبه ماکرون» با شبکه الجزیره گفت: «ماکرون درباره سوءتفاهم حرف زد، گرچه این چیز مثبتی است، اما کافی نیست.»

بنکران در مصاحبه با شبکه «الجزیره مباشر» افزود: «من روز گذشته از ماکرون خواسته بودم عذرخواهی کند، اما او این کار را نکرد و ما نیز مسیر دیگری را می‌رویم، ماکرون باید از مسلمانان عذرخواهی می‌کرد.»

نخست‌وزیر سابق مغرب همچنین گفت که کشور‌های اروپایی و غربی باید قانونی وضع کنند که فحاشی و اهانت به ادیان و انبیا را ممنوع کند چراکه مسلمانان هرگز اهانت به مقدسات خود را نمی‌پذیرند.

هزاران تن از اهالی استان تعز، با برگزاری تظاهراتی اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را در حمایت از اهانت به پیامبر اکرم (ص) محکوم کردند.

تظاهرکنندگان پرچم‌هایی در دست داشتند که محتوای آن درخواست برای تحریم تولیدات فرانسوی در پاسخ به اهانت به پیامبر اکرم (ص) بود که ماکرون از آن حمایت کرد.

در بیانیه صادر شده از این راهپیمایی آمده است، شهر تعز مخالفت کامل خود را با اظهارات اسلام‌ستیزانه ماکرون بدون در نظر گرفتن احساسات مسلمانان اعلام و آن را به شدت محکوم می‌کند.

اقرار فیلسوف فرانسوی به عزت مسلمانان

در فرانسه نیز شماری از فعالان ویدئویی از مصاحبه تلویزیونی «میشل اونفرای» فیلسوف فرانسوی را دست به دست می‌چرخانند که می‌گوید: معتقدم مسلمانان به ما درس می‌دهند و در این مسیر بر حق هستند. درس در مقابله با مادیات، زیرا هر چه که ما می‌بینیم، آن‌ها افرادی هستند که ایده‌ال بالاتری دارند. آن‌ها افرادی هستند که معتقدند می‌توان از افق عبور کرد. اونفرای افزوده است: من از نسل‌های جدیدی که تقریباً معجونی از هر چیزی هستند، سخن نمی‌گویم. می‌گویم افقی که می‌توان از آن عبور کرد در تلفن همراه یا خودرو‌ها و چنین چیز‌هایی نیست. آن‌ها (مسلمانان) افرادی هستند که دارای روحانیتند و اخلاقمدارند و تعهدات اخلاقی دارند. آن‌ها دارای ارزش‌هایی هستند و معتقدند ما باید از اینکه سالمندان خود را به خانه سالمندان می‌فرستیم، خجالت بکشیم. این متفکر فرانسوی همچنین در دفاع از پاکدامنی زنان مسلمان گفته است: آن‌ها معتقدند روابط جنسی با هر کسی و به هر طریقه‌ای برای زنان مایه افتخار نیست. معتقدم این امر ربطی به جمود فکری ندارد. این امر به کرامت و عزت مربوط می‌شود، زیرا آن‌ها مردمی هستند که دارای اخلاقیات و شرافتند و ما شرافت را از دست داده‌ایم و شرافت و عزت برای ما معنایی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار