کد خبر: 1023843
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
حمایت عملی پلیس از مدافعان سلامت سبب شد تا فرمانده انتظامی پایتخت روز گذشته به صورت نمادین در میدان ولیعصر تهران حاضر شده و با اهدای گل و ماسک به شهروندان از مردم برای کمک به حفظ سلامت و امنیت کشور درخواست کمک کند. در روز‌هایی که نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا منجر به افزایش قربانیان این بیماری شده برخورد عملی با افرادی که سلامت خود و دیگران را با مخاطره مواجه کرده‌اند هم در دستور کار پلیس قرار گرفته است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سه‌شنبه هفته گذشته پس از آنکه براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مأموریت پلیس برای برخورد با متخلفان جلوه عملی به خود گرفت، پلیس‌های تخصصی تهران برای اجرای بند به بند مأموریت‌های محوله وارد عمل شدند. تذکر لسانی به افراد بدون ماسک، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ایستگاه‌های مترو، اعمال قانون رانندگان خودرو‌های عمومی و شخصی، دروازه‌ای برای ورود به دور جدید از طرح پلیس است که با اجرای گام به گام آن می‌شود امیدوار بود که بتوان رهگذرانی را هم که راهی برای اعمال قانون در مورد آن‌ها وجود ندارد تشویق به استفاده از ماسک و کمک به حفظ مدافعان سلامت کرد. سردار «حسین رحیمی» روز گذشته در میدان ولیعصر و حاشیه آیین اهدای ماسک و گل به مردم توضیح داد: همکارانم با اهدای ۱۰‌هزار شاخه گل و ۱۰‌هزار ماسک و بسته‌های شیرینی و شکلات، شروع ماه ربیع‌الاول را به مردم تبریک گفتند.

تذکر به ۶۷ هزار شهروند بدون ماسک

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین از تذکر پلیس به بیش از ۶۷ هزار شهروند و اعمال قانون ۴۲‌نفر خبر داد که از ماسک استفاده نکرده بودند.

سردار حسین رحیمی در دیدار با فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران توضیح داد: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی است که از سوی خداوند به ما داده شده، اما تا آن‌ها را از دست ندهیم به خوبی قدر آن‌ها را نخواهیم دانست. وی با اشاره به حضور پلیس در کنار مدافعان سلامت گفت: پلیس از همان روز‌های نخست شیوع کرونا اقدامات خود را آغاز کرد و در کمترین زمان توانستیم طومار محتکران لوازم بهداشتی را در هم بپیچیم. رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در هفته نخست اجباری شدن استفاده از ماسک از در منازل مقرر شد که صرفاً به افراد بدون ماسک تذکر دهیم، گفت: تمام رده‌ها و یگان‌های پلیس برای این موضوع به خط شده و در عرض پنج روز ۶۷‌هزار تذکر لسانی به مردم داده شده و آنان به استفاده از ماسک دعوت شدند. البته به زودی تذکر‌های لسانی تمام خواهد شد و اعمال قانون خواهیم کرد. سردار رحیمی ادامه داد: اعمال قانون از روز یک‌شنبه جدی‌تر شد و ۴۲‌مورد به علت عدم استفاده از ماسک اعمال قانون شده‌اند.

وی با بیان اینکه به دنبال شناسایی محل‌هایی هستیم که خطر شیوع کرونا در آن‌ها زیاد می‌شود، گفت: سختگیری‌ها نیز از آن محل‌ها آغاز خواهد شد.

ما در حال کنترل تردد مسافران مترو نیز هستیم و از ورود افراد بدون ماسک به مترو جلوگیری می‌شود. وی با بیان اینکه با افرادی که با تذکر لسانی متنبه نمی‌شوند، برخورد جدی‌تری خواهیم داشت، گفت: در خواست ما از مردم این است که تردد‌ها را به حداقل برسانند، زیرا امروز در کنار کرونا آلودگی هوا نیز تشدید شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار