کد خبر: 1021555
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
هشت پلیس قلابی که در تیم‌های جداگانه اموال رهگذران را سرقت می‌کردند یک به یک به دام پلیس افتادند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۱۶‌تیرماه امسال بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری ۱۲۵‌یوسف‌آباد در محل حاضر شدند، شاکی گفت که راننده و سرنشین یک خودروی پژو‌۴۰۵ در حالی که تجهیزات پلیسی داشتند اموالش را سرقت کرده و گریخته‌اند. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده برای بررسی تخصصی به اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده‌شد و تحقیقات بیشتری در این باره انجام شد. شاکی در توضیح بیشتر شکایت خود گفت: ساعت‌۱۲ روز حادثه در حال پیاده‌روی در حاشیه بزرگراه کردستان بودم که یک خودروی پژو‌۴۰۵ نقره‌ای توقف کرد. بعد راننده و سرنشین آن در حالی که بی‌سیم به دست داشتند پیاده شدند. آن‌ها لباس نظامی نداشتند، اما تجهیزات پلیسی همراهشان بود و خودشان را پلیس معرفی کردند. یکی از آن‌ها خودش را پلیس اداره مهاجرت معرفی کرد و از من خواست که مدارک شخصی‌ام را نشان دهم. من اعتماد کردم و مدارک هویتی‌ام را به آن مرد دادم. او سپس کارت عابربانک من و رمزش را هم مطالبه کرد که من به ناچار کارت و رمزش را به آن مرد دادم. او بعد از بررسی اوراق هویتی‌ام آن را به همراه کارت عابربانکم به من پس داد. بعد هر دو سوار ماشین‌شان شده و به مسیرشان ادامه دادند. من هم به مسیر خودم ادامه دادم. ساعتی بعد، اما پیامکی برایم ارسال شد که نشان می‌داد، موجودی حسابم برداشت شده است. وقتی کارت عابربانکم را بررسی کردم، فهمیدم که آن مرد کارت عابربانک من را با کارت دیگری جابه‌جا کرده و موجودی‌اش را خالی کرده است.

با اطلاعاتی که مرد رهگذر در اختیار پلیس گذاشت بررسی‌ها در این باره به جریان افتاد. در حالی که تحقیقات در جریان بود شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. مشخصاتی که شاکیان از پلیس‌های قلابی اعلام کرده بودند با هم تفاوت داشت، اما مشخص شد که متهمان در بعضی از سرقت‌ها از یک خودرو استفاده می‌کنند، بنابراین مأموران متوجه شدند که همه سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند در جریان است.

در شاخه دیگری از تحقیقات بود که مأموران پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از اعضای باند را شناسایی کنند. افشین از مجرمان حرفه‌ای بود که با همدستی هفت نفر از دوستانش باند سرقت در پوشش پلیس را راه اندازی کرده و به این شیوه در حال سرقت از شهروندان بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران موفق شدند مخفیگاه متهمان را در غرب تهران شناسایی و دوم شهریور آن‌ها را بازداشت کنند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان پنج کارت عابربانک سرقت شده، چهار خودروی پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند و پراید که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد کشف کردند.

اعضای باند وقتی در این باره تحقیق شدند، گفتند به سرقت از ۱۵۰‌نفر به این شیوه اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای این باند در پلیس آگاهی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار