کد خبر: 1016202
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
طبق گزارش وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به ۳۱ مرداد ماه، ۲ هزارو۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزارو۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید. همچنین ۳هزارو۷۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. طی همین زمان ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: با ادامه روند تاخت و تاز کرونا در کشور گرچه تعدادی از شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج شدند، اما در حال حاضر ۱۱۴ شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۱۳۳ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. روز گذشته با کاهش محسوس موارد مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه بودیم و طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه آخرین روز مرداد ماه ۱۱۲ بیمار کووید ۱۹ جانشان را از دست دادند. روند نسبتاً کاهشی موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور با وجود افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس از رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور حکایت دارد، اما آخرین اخبار از واکسن کرونا همچنان مربوط به واکسن روسی است که با تزریق روی ۴۰ هزار بیمار بناست تا تحت آزمایش عمومی قرار گیرد. همچنین یک مقام ارشد WHO در اروپا از آغاز تحقیقات روی واکسن ضد کرونای روسی و اعلام نتایج آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

طبق گزارش وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به ۳۱ مرداد ماه، ۲ هزارو۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزارو۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید. همچنین ۳هزارو۷۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. طی همین زمان ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

تا کنون ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

پرهیز از عادی‌انگاری

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت معتقد است روند موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در کشور نسبتاً نزولی بوده‌است. به گفته وی مطمئناً مهم‌ترین عامل در کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده بیشتر و همگانی از ماسک است. البته اعلام روند کاهشی بیماری به هیچ‌وجه نباید موجب عادی‌انگاری شرایط شود، زیرا با توجه به افزایش چندین برابری میزان سرایت‌پذیری این ویروس، رعایت چندین برابر پروتکل‌های بهداشتی توسط ما امری لازم و ضروری است.

کاهش و افزایش‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: «آخرین بررسی‌ها از میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۹/ ۷۶ درصد گزارش شده‌است که این عدد نسبت به دو هفته گذشته به میزان ۷/۲ درصد افزایش داشته‌است. طبق گزارشات واصله میزان استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف، صنایع، کارمندان ادارات نیز نسبت به دو هفته قبل افزایشی بوده‌است، اما متأسفانه شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در این مدت زمانی هستیم.»

وی در تأکیدی چند باره گفت: «هر تغییر رفتاری در برابر ویروس یک تا دو هفته بعد در تعداد موارد بستری و حدود چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر مشخص می‌شود، بنابراین وضعیت اکنون بیماری در کشور بازتاب نوع رفتار ما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های گذشته بوده‌است.»

لاری با تصریح بر اینکه رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی شامل شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی به میزان ۵/ ۱ تا ۲ متر و استفاده از ماسک، کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند، ابراز امیدواری کرد، عاشقان مکتب امام‌حسین (ع) در سراسر میهن اسلامی کمک کنند تا آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل مصوب ابلاغی صورت گیرد تا شاهد الگویی بی‌بدیل از شور آمیخته با شعور حسینی در کشورمان باشیم.

وزیر بهداشت: بزرگ‌ترین احترام به جامعه پزشکی، رعایت اصول بهداشتی است

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و نکوداشت روز پزشک تأکید کرد: «بزرگ‌ترین پاداش و احترام به جامعه پزشکی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. من از همه عزیزان خواهش می‌کنم در ایام عزای حسینی (ع) با همکاران ما بیشتر همکاری کنند تا خیز جدیدی از بیماری باعث گرفتاری برای آن‌ها نشود.»

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایتخت هم با بیان اینکه طبیعتاً پاییز نگران‌کننده‌ای در پیش داریم، افزود: «البته این موضوع صرفاً مربوط به کشور ما نیست؛ چراکه همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضا‌های سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران‌کننده است. بنابراین اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد، جامعه پزشکی در پاییز به طور مستقیم تحت فشار مضاعفی قرار خواهد گرفت، بنابراین امید دارم که با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی جامعه و تبلور خواسته‌های فنی جامعه پزشکی، در پاییز با امواج ملایم‌تری از این بیماری روبه‌رو باشیم.»

آغاز تحقیقات WHO روی واکسن ضد کرونای روسی

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز، ۲۲ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۱ نفر در جهان به ویروس کرونا کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۹۱ هزار و ۲۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند. آخرین اخبار از واکسن‌های کرونا، اما همچنان حول وحوش واکسن روسی این بیماری می‌چرخد. مرکز تحقیق گامالیا که واکسن کرونا در روسیه را تولید کرده اعلام کرد: واکسن توسعه داده شده کووید ۱۹ هفته آینده به ۴۰ هزار نفر تزریق می‌شود تا مرحله نخست آزمایش عمومی آن صورت بگیرد.

علاوه بر این، یک مقام ارشد WHO در اروپا از آغاز تحقیقات روی واکسن ضد کرونای روسی و اعلام نتایج آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد. حالا باید دید واکسن ادعایی روسیه آیا واقعاً نسخه معجزه‌آسای مهار کرونا خواهد بود یا خیر؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار