کد خبر: 1015942
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
بخش اول از مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات که همزمان با دهه ولایت و امامت بود به پایان رسید، اما کمک‌های مؤمنانه ایرانی‌ها همچنان ادامه دارد. در این دهه کمک‌های مردم و خیرین به همت بسیجیان و گروه‌های جهادی به بسته‌های معیشتی و غذایی تبدیل و به دست نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار رسید. اما نکته حائز اهمیت در این حرکت‌های عظیم این بود که کمک‌ها فقط به مواد غذایی ختم نشد و به خاطر نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، در بسیاری از مناطق تهیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در دستور کار قرار گرفت. اهدای خون هم نوع دیگری از کمک‌های مؤمنانه به بیماران است که در بسیاری از استان‌ها اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: با آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی، هر کس با هر توان و ظرفیتی وارد میدان شده تا یاری‌رسان نیازمندان و محرومان باشد. دیگر کمک‌ها به تهیه بسته‌های معیشتی منتهی نمی‌شود و حالا مردم و خیرین از ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم در میان خانواده‌های کم‌برخوردار گرفته تا تهیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و جهیزیه و ماسک و رساندن آن‌ها به دست جامعه هدف را در برنامه خود قرار داده‌اند و در این میان، نذر خون را باید جزو ایثار‌های بزرگ قرار داد.

در چهار محال و بختیاری، جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت استان با شعار «اهدای خون؛ دیروز برای امنیت، امروز برای سلامت» در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کردند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) در این باره گفت: «با توجه به شرایط کشور به‌خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا و کم شدن ذخیره بانک‌های خون، جمعی از عزیزان پیشکسوت جهاد و شهادت استان چهارمحال و بختیاری برای اهدای خون اعلام آمادگی کردند.»

موسی عسگری افزود: «رزمندگان و پیشکسوتان استان همواره در صحنه‌های مختلف آماده ایثار و فداکاری بوده‌اند و امروز هم مانند سال‌های دفاع مقدس که با اهدای خون خویش برای عزت و امنیت کشور وارد میدان شدند، با حضور در سازمان انتقال خون شهرکرد، بخشی از خون خویش را برای سلامت هموطنان نیازمند خون اهدا کردند.»

وی ادامه داد: «اهدای خون پیشکسوتان استان چهارمحال و بختیاری طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت و در روز نخست ۶۷ نفر از این عزیزان در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان موفق به حضور در مراکز انتقال خون و اهدا شدند.»

نباید فراموش کنیم که در مرحله قبل از رزمایش کمک‌های مؤمنانه نیز اقشار مختلف بسیجی چهارمحال و بختیاری با حضور در مراکز انتقال خون، به اهدای خون و کمک به نیازمندان پرداختند.

اهدای ماسک به نیازمندان

کمک‌های مؤمنانه فقط به بسته‌های معیشتی و غذایی ختم نمی‌شود و در شهرستان فریمان در خراسان رضوی بیش از ۴ هزار ماسک رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه فریمان با بیان اینکه به همت بسیجیان و خیرین شهرستان فریمان بیش از ۴ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های خانگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج تهیه و بین نیازمندان شهرستان فریمان توزیع شد، گفت: «همچنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۲۵۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۶ میلیون تومان به همت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان این شهرستان تهیه و در بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت شناسایی شده توزیع شد.» سرگرد حمید اکبری افزود: «در ادامه برگزاری پویش هر پایگاه یک قربانی، به همت بسیجیان و خیرین ۴۹۸ رأس گوسفند تهیه و ذبح شد و گوشت آن با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به دست اقشار آسیب‌پذیر و کم‌بضاعت رسید.»

استقبال بی‌نظیر مازنی‌ها از نهضت کمک مؤمنانه

در مازندران، مثل مرحله اول رزمایش، استقبال بسیار خوبی از طرف مردم برای شرکت در مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه صورت گرفته است و مازنی‌ها بار دیگر در لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت وارد صحنه شدند.

سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اجرای مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه ویژه دهه امامت و ولایت شهرستان سوادکوه گفت: «با شناسایی افراد نیازمند و خانوار‌های آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا، توسط مساجد محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج، مردم هم با کمک‌های مؤمنانه خودشان به فرمان رهبرشان لبیک گفتند و با شور و حال خاصی وارد صحنه شدند که جای قدردانی دارد.»

وی با اعلام اینکه در مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه ویژه دهه ولایت در استان مازندران ۱۰۳ هزار خانوار نیازمند و کم‌برخوردار شناسایی شدند، افزود: «در این مرحله علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی، کارت هدیه، لوازم جهیزیه، بسته‌های لوازم‌التحریر، کیف و کفش و البسه و همچنین بسته‌های پروتئینی هم به نیازمندان تحویل شد.»

به گفته وی در دهه ولایت در استان مازندران ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان به نیازمندان اهدا شد.

دبیر اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اجرای مرحله اول نهضت کمک مؤمنانه دهه ولایت در همه شهرستان‌ها، گفت: «الحمدلله همکاری و هم‌افزایی خوبی بین مردم و مسئولان در کمک به نیازمندان صورت گرفته است. علاوه بر اینکه کمک‌های مؤمنانه باعث خشنودی و کاهش آلام و رنج نیازمندان شده، با توجه به سیره اهل بیت (ع) بسته‌های معیشتی شبانه و با حفظ کرامت انسانی به دست نیازمندان می‌رسد.»

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه در شهرستان سوادکوه ۸۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، تصریح کرد: «این بسته‌ها به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان با مشارکت مردم و مسئولان جمع‌آوری شد.»

به گفته مسلمی هدف‌گذاری در دو مرحله دیگر از نهضت کمک مؤمنانه که در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود، در هر مرحله ۱۰۰ هزار بسته معیشتی است که به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.

هر خانه یک حسینیه

در استان یزد تصمیم بر این شده که امسال به دلیل شیوع کرونا، پخش زنده عزاداری‌ها از سیمای مرکز یزد انجام نشود و «حسینیه ایران» در خانه‌های یزد تجلی خواهد یافت.

قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به شهرت یزد به حسینیه ایران گفت: «امسال به دلیل شیوع کرونا، حسینیه ایران در خانه‌های یزد متجلی خواهد شد و به خاطر شیوع این ویروس منحوس، پخش زنده عزاداری‌ها از سیمای مرکز یزد انجام نمی‌شود. بلکه فقط گزیده‌ای از برخی مراسم سینه‌زنی و روضه‌خوانی‌ها که با رعایت تمام موارد بهداشتی انجام می‌شود، از سیما پخش می‌شود.»

حجت‌الاسلام صداقت کشفی ادامه داد: «هدف از پخش این برنامه‌ها نیز شریک کردن مردم در مراسم عزاداری و تأمین برنامه برای استفاده آن‌ها در منازل است و به هیچ وجه قصد تبلیغ برای شرکت مردم در مراسم‌های پوشش داده شده را نداریم.» وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای یزد آرشیوی بسیار غنی از مراسم عزاداری و روضه‌خوانی محرم و صفر سال‌های گذشته دارد، افزود: «با استفاده از این آرشیو، فضای رسانه امسال کاملاً حسینی است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. ضمن اینکه برای ضبط برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی داریم تا در یک محیط امن بتوانیم برنامه‌های ویژه خود را ضبط کنیم.»

کشفی همچنین از راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» خبر داد و گفت: «این پویش در فضای مجازی آغاز می‌شود و امسال شهرت حسینیه ایران در خانه‌های مردم یزد متجلی خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار