کد خبر: 1013822
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مخالفت‌ها با عزاداری محرم
جوان آنلاین: پس از آنکه رئیس‌جمهور اعلام کرد عزاداری‌های محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، مخالفت‌های مختلفی از سوی طیف‌های مختلف مردم و فعالان رسانه‌ای آغاز شد. آن‌ها عمدتاً متکی بر تصویری که از مراسم‌های عزاداری سال‌های گذشته به یاد داشتند این مجالس را بستری برای افزایش شیوع کرونا می‌خواندند، اما پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا نشان داد این تصویر به کلی اشتباه است و پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده برای این مراسم‌ها به قدر لازم تعبیه شده است و می‌تواند مانع شیوع بیماری شود. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم، رعایت این پروتکل‌ها را جهادی از سوی هیئتی‌ها خواندند و پیشنهاد دادند حالا که امکان توزیع نذری وجود ندارد هیئات مذهبی ایستگاه‌های توزیع لوازم بهداشتی پیشگیری از کرونا راه بیندازند. آن‌ها همچنین تأکید کردند مراسم‌های مذهبی نیز به اندازه اقتصاد برای ادامه حیات بشر لازم است. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.
 
محمد:

هنوز جوجه و نوشابه‌ای که شمال کنار ساحل زده هضم نشده، اونوقت پست میذاره که عزاداری کنترل شده محرم امسال باعث فوت مردم میشه.

حسن غایبی:

به علامه امینی گفتن چه لزومی داره شما شیعیان واسه امام حسین این همه مراسم می‌گیرید و هیاهو می‌کنید؟! ایشون فرمودن: ما شیعه‌ها یکبار تو ماجرای غدیر سکوت کردیم غدیر رو تحریف کردن تو عاشورا هم سکوت کنیم فردا میگن حسین تو کربلا تب کرد و مُرد! دستگاه ابی‌عبدالله خط قرمز ماست!

سیدپویان حسین‌پور:

پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا به هیئات مذهبی برای نذورات عزاداری محرم، پیگیری و اجرای کمک مؤمنانه و توزیع اقلام و مایحتاج مورد نیاز بین مستضعفین جامعه است. ایضاً پیشنهاد برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی دادند. هیئتی‌ها امسال، جهادی‌ترین‌ها خواهند بود.

محمد کرمانی:

به گفته متخصصان جهان، کرونا حالا حالا‌ها مهمان ماست، پس باید زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی ضروریات زندگی را ادامه دهیم. اما مشکل این است که بسیاری ضروریات را در مادیات می‌دانند و فهمی ندارند که همانقدر که اقتصاد مهم است، دین و فرهنگ هم مهم است درنتیجه عزاداری را فقط عملی مستحب و احساسی می‌دانند و بر طبل توقفش می‌کوبند.

حامد کاشانی:

کار دنیا برعکس شده. در پیک بیماری که بیمارستان را تعطیل نمی‌کنند. محرم، هویت، امید، سرمایه و درمان بیماری‌های روحی ماست. البته شکل برگزاری سیال و متناسب با شرایط جامعه باید باشد: با فاصله در خیابان، کوچک و خانگی و فقط برای اعضای یک خانواده و... نه افراط و نه تفریط.

مرتضی قربانی:

پذیرایی در جریان برگزاری مراسم محرم ممنوع شد. الان آتئیستا از همه ناراحت‌ترن. هرسال چشم می‌کشیدن محرم بیاد پلو قیمه روضه ذخیره کنن طفلکا.

فرید ابراهیمی:

محرم امسال همه جوجه روشنفکر‌ها یه پدربزرگ پیر دارن که با صدای طبل و سنج سکته میکنه میفته، بعد غذای نذری براش میارن میخوره و کرونا میگیره، بعد وقتی با آمبولانس میبرنش بیمارستان، پشت دسته عزاداری گیر میکنه و به رحمت ایزدی میپیونده. خدابیامرز مرد خوبی بود ولی خب خیلی بدشانس بود!

جواد آقایی:

چه اونیکه دلش رو خوش کرده با جوسازی و چندتا توئیت و هیاهوی کرونایی میتونه بساط محرم رو به هم بریزه و چه اونیکه به اسم عزای امام حسین (ع) ایده‌های جفنگ و دور از عقل و مصلحت جامعه میده، هیچکدوم عظمت عزای سیدالشهدا (ع) را نفهمیدن! این سفره به راحتی پهن نشده که به راحتی جمع بشه!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار