کد خبر: 1012000
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
مسیر قزوین، الموت به تنکابن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور به شمار می‌آید که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن آماده شده و به همت مهندسان قرارگاه خاتم‌الانبیا بقیه آن هم در حال تکمیل شدن است.
محمدرضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین: بعد از تحریم‌های ظالمانه و خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از کشور، گروهی چنین استنباط می‌کردند که پروژه‌های نیمه‌تمام کشور روی زمین می‌ماند و نمی‌توان به ساخت و ساز و آبادانی‌ها ادامه داد. از پروژه‌های حوزه نفت و گاز گرفته تا راه‌سازی و ساخت سد و بخش ریلی که در استان‌های مختلف کشور در حال اجرا بوده یا باید عملیات آن‌ها آغاز می‌شد. اما آن چیزی که در محاسبات خارجی‌ها در نظر گرفته نشده بود، توانمندی‌های داخلی و حرکت‌های جهادی بود که در کمترین زمان شکوفا شدند و حالا زیر پرچم قرارگاه خاتم‌الانبیا مشغول خدمات‌رسانی هستند. عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نشان می‌دهد در کنار پروژه‌های عظیم و ملی، این قرارگاه در راستای توسعه زیرساخت‌های استان‌ها، پروژه‌های روستایی راه، مدارس، پل و خانه‌های بهداشت را نیز با منابع داخلی خود در دستور کار دارد.

مسیر قزوین، الموت به تنکابن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور به شمار می‌آید که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن آماده شده و به همت مهندسان قرارگاه خاتم‌الانبیا بقیه آن هم در حال تکمیل شدن است.

روز گذشته و در سفری که سعیدمحمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا به استان قزوین داشت در جریان بازدید از این پروژه گفت: «این پروژه از کار‌های بسیار مهم و تأثیرگذار ارتباطی است که فاز اول آن تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»

وی ادامه داد: «امسال حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر مسیر در حال آسفالت است که در چند ماه آِینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و بخشی که در محدوده مازندران قرار دارد در مجموع ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت و به ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل شدن نیاز دارد.»

به گفته محمد، به لحاظ زیست‌محیطی این پروژه را می‌توانیم به دو بخش تقسیم کنیم که در استان قزوین بیشتر طرح‌ها ایجاد کانال‌های ارتباطی و تردد برای حیات وحش است و در محدوده استان مازندران موضوع زیست‌محیطی جنگل‌ها مطرح شده که در استان قزوین خوشبختانه مسائل زیست‌محیطی و طراحی‌های آن انجام شده و پنج گالری برای عبور حیات وحش طراحی شده در حال حاضر دو گالری آماده شده و مابقی نیز تکمیل خواهد شد تا چالش‌ها و دغدغه‌های زیست‌محیطی در استان قزوین برطرف شود.

وی افزود: «اما در استان مازندران با توجه به عبور جاده از مسیر جنگل‌ها طرح تغییر کرده و نقشه‌ها در حال بازنگری و تغییراتی دیگری است و در محدوده عبور جاده از کنار جنگل‌ها امیدواریم مشکلات زیست‌محیطی به حداقل برسد.» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تأکید کرد: «بیشتر پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در راستای توسعه زیرساخت‌ها است و پروژه‌های روستایی راه، مدارس، پل و خانه‌های بهداشت را با منابع داخلی قرارگاه در همجواری پروژه‌های طرح‌های این قرارگاه انجام می‌دهیم.»

قراردادی با ایجاد اشتغال برای بومی‌ها.

اما کمی آنطرف‌تر مازندران، یعنی در استان گلستان هم قراردادی ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای ساخت هفت پروژه بزرگ با قرارگاه خاتم به امضا رسید. فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به مبلغ قرارداد ۱۲ میلیاردی با قرارگاه خاتم گفت: «با اینکه این قرارگاه ۴۶۰ میلیارد تومان طلب از استان دارد، اما هیچ‌گاه پروژه‌هایش را تعطیل نکرده است.»

سردار علی ملک شاهکوهی با تأکید بر اینکه این قرارداد برای انجام ساخت هفت پروژه است ادامه داد: «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و ظرفیتی دارد که هیچ پیمانکاری حتی خارجی‌ها از آن برخوردار نیستند. با پیگیری‌های جدی تفاهمنامه اولیه بین دستگاه‌های اجرایی استان و قرارگاه بسته شده است. تلاش می‌کنیم تبدیل به توافقنامه و قرارداد کنیم.»

وی افزود: «اجرای این پروژه‌ها تحول اقتصادی و زیربنایی برای استان در پی‌خواهد داشت. ضمن اینکه ۷۵ درصد نیرو‌هایی که قرار است در این پروژه‌ها کار کنند نیرو‌های بومی استان گلستان خواهند بود.» فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه امسال بسیج سازندگی، بسیج مهندسی کشاورزی، بسیج صنعت و همه اقشار بسیج و سپاه دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانند در استان جهش تولید را رقم بزنند، گفت: «اگر مسئولان استان نمی‌خواستند این اتفاقات خوب رخ نمی‌داد. ما با استاندار و دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم اگر پروژه‌ای پیمانکار ندارد و قرار است امسال افتتاح شود، در هر حوزه‌ای که باشد حاضریم کمک کنیم و آن‌ها را به اتمام برسانیم.» لازم به ذکر است ۸۱ پروژه مهم عمرانی در بخش‌های شبکه ریلی، آزادراه و بزرگراه، ذخیره‌سازی آب در سد‌ها و خط انتقال آب، نفت و گاز در کشور توسط قرارگاه خاتم تا سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار