کد خبر: 1011451
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
مرد جوانی که در جریان دعوا بر سر شاخه درخت زوج‌همسایه را به قتل رسانده‌بود به دوبار قصاص محکوم شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۳‌بهمن‌سال‌۹۶، مأموران کلانتری‌۱۱۳ بازار از درگیری خونین دو همسایه باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد، مرد جوانی به نام بهنام زوج همسایه را‌که زن و شوهری سالخورده بودند، با ضربات چاقو به قتل رسانده‌است. بهنام بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد و گفت: «درگیری من با زوج همسایه به پنج‌سال قبل بر می‌گردد. آن‌ها مرا اذیت می‌کردند. یک‌بار مدعی شدند آن‌ها را کتک زده‌ام به همین خاطر شکایت کردند و درخواست پول کردند. درحالیکه آن‌ها را اذیت نکرده و کتک نزده بودم. زن و مرد همسایه بار‌ها به من فحاشی کرده بودند، اما من به خاطر سن و سالشان چیزی نمی‌گفتم.»

متهم ادامه داد: «چند روز قبل از حادثه شهرداری درختان را هرس کرده و شاخه‌ها را کنار کوچه رها کرده بود. آن روز شاخه‌ها را جمع می‌کردم که توران به کوچه آمد و مدعی شد شاخه‌ها را مقابل در خانه‌شان رها کرده‌ام. او شروع به داد و فریاد کرد و به من فحش داد. با صدای داد و فریاد پیرزن، اکبر نیز سراغم آمد. این شد که درگیری بالا گرفت و کنترل اعصابم را از دست دادم و به خانه رفتم سپس یک چاقو برداشتم و مقابل در آمدم. ابتدا یک ضربه به زن همسایه زدم. او خونین روی زمین افتاد، سپس ضربه بعدی را به شوهرش زدم.»

با اقرار‌های متهم وی بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم بعد از تعیین شعبه در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه به ریاست قاضی متین راسخ قرار گرفت. ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را قرائت کرد. در ادامه تنها فرزند مقتول که دختر جوانی بود در جایگاه ایستاد و در حالی که به شدت اشک می‌ریخت، گفت: «من تنها فرزند پدر و مادرم بودم. جز آن‌ها کسی را نداشتم و پدر و مادرم همه زندگی من بودند. بعد از کشته شدن آن‌ها شوهر و فرزندم تنها امید من هستند به همین خاطر احساس تنهایی می‌کنم. در این دنیا تنها آرزویی که دارم قصاص قاتل پدر و مادرم است و دیگر آرزویی ندارم.» سپس متهم با اقرار به جرمش بعد از شرح ماجرا در حالیکه سرش پایین بود، گفت: «فقط به خاطر اذیت‌های زوج همسایه بود که مرتکب قتل شدم. حالا هم دفاعی ندارم فقط از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک در پرونده و درخواست اولیای‌دم، متهم را به دوبار قصاص محکوم کرد. به این ترتیب متهم بعد از تأیید این حکم در حالیکه نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند در انتظار چوبه دار خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار