کد خبر: 1010503
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
«شما برنده شده‌اید»، این پیامک کلاهبرداری بود که پسر جوانی از زندان به گوشی تلفن همراه شهروندان ارسال می‌کرد و به بهانه اینکه شما در برنامه رادیو و تلویزیون برنده شده‌اید، آن‌ها را به دستگاه عابر بانک می‌کشاند و حساب‌شان را خالی می‌کرد. مرد کلاهبردار که به اتهام قتل در زندان به سرمی‌برد پس از فاش شدن کلاهبرداری‌اش مدعی شد برای فراهم کردن دیه مقتول دست به فریبکاری زده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چندی قبل مأموران پلیس تهران با شکایت‌های مشابه روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت فردی با ارسال پیامک برنده شدن در برنامه‌های رادیو و تلویزیون شهروندان را به دستگاه عابربانک می‌کشاند و با ترفند خاصی موجودی حساب‌شان را خالی می‌کند. یکی از شاکیان گفت: در خانه نشسته بودم که پیامکی به گوشی تلفن همراهم ارسال شد که نوشته بود من برنده مبلغی پول شده‌ام. فرد ارسال‌کننده شماره تلفنی هم همراه پیامکی فرستاد که نوشته بود برای راهنمایی با آن شماره تماس بگیرم. وقتی تماس گرفتم، پشت تلفن مردی به من گفت که با کارت عابربانکم به باجه عابربانک مراجعه کنم و بعد با او تماس بگیرم. به هر حال به عابربانک رفتم و آن مرد گفت که زبان انگلیسی را انتخاب کنم و بعد از اینکه از من خواست چند دکمه را فشار دهم متوجه شدم، نه تنها پولی به حسابم واریز نشده، بلکه تمامی پول‌هایم از حسابم برداشت شده است. مأموران پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده، دریافتند عامل ارسال پیامک مردی است که به اتهام قتل در زندانی در کرج حبس شده است.

پیامک‌های کلاهبرداری قاتل

متهم پسر جوانی به نام ایرج بود که مدتی قبل در مغازه بازی‌های رایانه‌ای حوالی نواب پسر جوانی را به قتل رسانده بود. مأموران دریافتند متهم آن زمان همراه برادرش برای بازی رایانه‌ای به آن مغازه رفت و آمد داشته تا اینکه با پسر جوانی که او هم برای بازی به آنجا می‌آمده مشکل پیدا می‌کند و در نهایت در درگیری او را به قتل می‌رساند که پس از دستگیری و اعتراف به قتل به دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی راهی زندان رجایی‌شهر می‌شود.

به این ترتیب مأموران پلیس ایرج را از زندان برای بازجویی به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به کلاهبرداری گفت: پس از اینکه به جرم قتل بازداشت و راهی زندان شدم، احتمال دادم که خانواده مقتول با گرفتن دیه رضایت بدهند. از آنجایی که پولی برای پرداخت دیه نداشتم، تصمیم گرفتم به این شیوه که از قبل با آن آشنایی داشتم از شهروندان کلاهبرداری و پول دیه را فراهم کنم.

وی در پایان گفت: من احتمال دادم اگر پول زیادی از این راه به دست بیاورم شاید بتوانم به زندگی دوباره امیدوار شوم.

تحقیقات از متهم ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار