کد خبر: 1010472
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» امریکا دیروز دچار آتش سوزی شد، تلاش امریکایی‌ها برای مهار آتش به نتیجه نرسیده است و احتمال می‌رود این کشتی روز‌ها در آتش بسوزد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی آتش‌سوزی گسترده و انفجار در عرشه کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در پایگاه نیروی دریایی «سن‌دیه‌گو» در جنوب غربی امریکا، ۲۱ نفر شامل ۱۷ ملوان و چهار غیرنظامی به بیمارستان منتقل شدند. گفته شده که جراحات این افراد خفیف است و خطر جانی هیچ یک را تهدید نمی‌کند. این درحالی است که همچنان این کشتی در آتش می‌سوزد و عملیات اطفای حریق ادامه دارد. اما روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات نیروی دریایی این کشور از افزایش تعداد مجروحان به دست‌کم ۵۷ نفر خبر داد.

در این کشتی جنگی که هنگام حادثه در پایگاه نیروی دریایی امریکا در سن‌دیه‌گو، جایی که خانه آن محسوب می‌شود، تحت مراقبت‌های معمول قرار داشت، حدود یک میلیون گالن سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات وجود دارد. طبق اعلام اداره آتش‌نشانی و امداد سن‌دیگو، تیم‌های اطفای آتش و نجات در پی سه هشدار آتش‌سوزی حدود ساعت ۸ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت محلی روی کشتی حاضر شدند. در زمان حادثه حدود ۲۰۰ ملوان و افسر روی این کشتی حضور داشتند. رئیس آتش‌نشانی سن‌دیه‌گو به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که احتمال دارد این کشتی روز‌ها در آتش بسوزد و زیر خط آب فرو برود. به گفته منابع، صدای انفجار‌های شدید از کشتی شنیده شده و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد، گرچه این اطلاعات تأیید نشده است. انفجار اول بعد از فوران آتش رخ داده که در این هنگام کشتی تخلیه شده بود.

دریابان «فیلیپ سوبک» سخنگوی نیروی دریایی امریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد آتش ابتدا حدود ساعت ۸ و ۳۰ در انبار پایینی کشتی گزارش شد. به گفته سوبک احتمالاً انفجار در نتیجه جریان هوا بر اثر فشار بیش از حد هنگام داغ شدن محفظه بوده است.

«یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجهیزات و نیرو جابه‌جا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچک‌تر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. آخرین بار از این کشتی برای این منظور در سال ۲۰۱۸ استفاده شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار