کد خبر: 1009945
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
مردی که با نشان داد اسکرین‌شات از فروشندگان کالا کلاهبرداری می‌کرد سرانجام به دام پلیس تهران افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، نیمه‌خرداد ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری روی میز کارآگاهان پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. تحقیقات انجام شده حکایت از این داشت که مردی فریبکار پس از خرید مقدار زیادی کالا با ادعای پرداخت پول با گوشی تلفن همراهش، خریداران را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

یکی از شاکیان توضیح داد: من فروشنده مواد‌غذایی هستم. ۱۴‌خردادماه مردی وارد مغازه‌ام شد و مقدار زیادی مواد غذایی به ارزش ۵۰۰‌میلیون تومان خرید کرد. او گفت که قصد دارد پول را با گوشی تلفن همراهش به حسابم واریز کند که قبول کردم. آن مرد بعد از گرفتن شماره کارتم مدعی شد که پول را واریز کرده است و از روی گوشی تلفن همراهش رسید، آن را به صورت اسکرین‌شات به من نشان داد. شاکی ادامه داد: وقتی گوشی تلفن همراهم را بررسی کردم متوجه شده که پیامک واریز شدن پول به حسابم ارسال نشده است با این حال به آن مرد اعتماد کردم و احتمال دادم که پیامک به دلیل اختلال‌های بانکی ارسال نشده باشد. بعد از اینکه موجودی حسابم را از طریق بانک بررسی کردم متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده و آن اسکرین‌شات هم جعلی بوده و آن مرد از من کلاهبرداری کرده است. مأموران پلیس در جریان تحقیقات خود و با بررسی تماس‌های مرد فریبکار از چند نفر تحقیق کردند. بررسی‌ها، اما نشان داد که همه افراد مورد تحقیق قرار گرفته خودشان هم از متهم، شاکی هستند و آن مرد به همان شیوه از آن‌ها کلاهبرداری کرده‌است.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها بود که مأموران موفق شدند متهم را شناسایی و هشتم تیرماه او را در حالی که مشغول خرید کالا از مغازه‌ای در خیابان جنت‌آباد بود، بازداشت کنند. متهم ۳۵‌ساله که وحید نام داشت وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفت جرمش را انکار کرد. متهم، اما وقتی مقابل شاکیان قرار گرفت چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او گفت: من با ادعای خرید اجناس به صورت عمده وارد مغازه‌ها می‌شدم. بعد از خرید ادعا می‌کردم که پول را به صورت اینترنتی و از طریق گوشی تلفن همراهم پرداخت می‌کنم که فروشنده‌ها هم موافقت می‌کردند. متهم ادامه داد: من از قبل اسکرین‌شاتی با مبلغی مشخص جعل کرده و در گوشی تلفن همراهم ذخیره کرده بودم. بعد از خرید اسکرین‌شات را به مشتری نشان داده و مدعی می‌شدم که پول را واریز کرده‌ام و به این شیوه از فروشندگان کلاهبرداری می‌کردم.

متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی از فروشندگان کالا در تهران و دزفول اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر ۲۵‌نفر از شاکیان پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار