کد خبر: 1009936
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
پنج‌شنبه ۱۹تیرماه با وجود تعطیلی ادارات در بعدازظهر، مصرف برق کشور ناگهان از یک روزکاری وسط هفته نیز پیشی گرفت. از این رو با توجه به گرم‌شدن هوا در هفته پیش‌رو، میزان مصرف باید مدیریت شود تا دچار قطعی برق نشویم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی شرکت توانیر، سخنگوی صنعت برق با تأکید براینکه این هفته روز‌های گرمی را پیش‌رو داریم و به همین دلیل رعایت مهم‌ترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دورکند کولرآبی و تنظیم درجه کولر‌های گازی روی ۲۴درجه، بسیار ضروری است.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه‌های اداری و نهاد‌ها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها و مصوبات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند.

وی در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارات و دستگاه‌هایی خبر داد که دمای سالن‌های خود را چنان کاهش می‌دهند که باعث ایجاد حساسیت و احساس بیماری در افراد می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن‌های فرودگاهی نیز باعث ناراحتی تعدادی از مردم شده است که در تماس‌های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه براساس پیش بینی‌ها در این هفته هوا گرم‌تر خواهد شد، از مشترکان خواست با استفاده از دورکند کولر‌های آبی و تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه، امکان برق‌رسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیرممکن ندانست و در عین حال با اشاره به اینکه تمام نیروگاه‌ها با تمام توان در حال تولید برق هستند، اما همان‌طور که قبلاً هم عنوان شده است در صورت عبور مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد. رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دورکند کولر‌های آبی و تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و بهره‌گیری از دور کند کولر‌های آبی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار