کد خبر: 1009536
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
با توجه به تصمیم سعودی‌ها مبنی بر برگزاری حج امسال فقط برای ساکنان عربستان، ثبت‌نام مشتاقان تشرف به خانه خدا از سایر کشور‌ها که هم‌اکنون در این کشور حضور دارند، از امروز آغاز شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته مقامات سعودی از ابلاغ دستورالعمل جدید برای برپایی حج تمتع امسال خبر دادند که بر اساس آن، لمس یا بوسیدن خانه خدا برای زائران حج تمتع امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع شد.

همچنین با تصمیم جدید مسؤولان سعودی، با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در تشرف زائران به خانه خدا، تمامی زائران بیت‌الله الحرام باید از وسایل شخصی و یکبار مصرف استفاده کنند.

امسال وزارت حج عربستان از عدم پذیرش زائران خانه خدا از سایر کشور‌ها خبر داده و فقط ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان که زیر ۶۵ سال هستند، به حج مشرف می‌شوند. بر همین اساس فاصله‌گذاری خاصی قرار است در مسجدالحرام صورت گرفته و در حمل و نقل نیز محدودیت‌هایی انجام می‌گیرد؛ به طوری که وسایل نقلیه فقط نیمی از ظرفیت خود را می‌توانند مورد استفاده قرار دهند و امکان پر شدن ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد. علاوه بر این، ورود حجاج هم باید بر اساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده انجام شود.

از ۲۸ ذی‌القعده تا ۱۲ ذی‌الحجه نیز وسایلی که مجوز تردد ندارد، نمی‌توانند وارد مشاعر شوند و باید با هماهنگی فعالیت ماشین‌های دارای مجوز نیز انجام گیرد.

با این تصمیم به نظر می‌رسد که تا دو هفته آینده در‌های مسجدالحرام به روی زائران حج بازگشایی شود.

همچنین با توجه به اینکه حج امسال فقط برای ساکنان عربستان برگزار می‌شود و افراد خارجی حاضر در این کشور نیز امکان تشرف به حج ۱۴۴۱ را دارند، وزارت حج عربستان اعلام کرد که از امروز تا ۱۹ ذی‌القعده، مشتاقان زیارت خانه خدا در ایام حج از سایر کشور‌ها که هم‌اکنون در عربستان حضور دارند، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند؛ به طوری که پس از سنجش سلامتی و ارزیابی مدارک آن‌ها در صورت تایید وزارت حج عربستان، این افراد به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش فارس، شیوع کرونا موجب لغو حج تمتع برای سایر کشور‌ها به جز عربستان شده است که البته این تصمیم سعودی‌ها حاشیه‌ها و نارضایتی سایر کشور‌ها را به همراه داشته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار