کد خبر: 1009097
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی می‌گوید ویروس کرونا به هیچ عنوان جهش پیدا نکرده است. او در شرایطی این حرف را به زبان می‌آورد که موج دوم کرونا از موج اول شدیدتر است و به همین دلیل بسیاری تصور می‌کنند که این ویروس قوی‌تر شده.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  دکتر مسعود مردانی در رابطه با تغییر احتمالی در ساختار ویروس کرونا به جام جم آنلاین گفت: ویروس کرونا همیشه با جهش‌هایی ژنتیکی روبرو است و خاصیت ویروس این است که یک تکه از ژنوم ویروس، موتاسیون را پوشش می‌دهد. تا الان که با شما صحبت می‌کنم هیچ جهش کروموزومی در ویروس کرونا رخ نداده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: امیدوارم جهش ویروس کرونا هرگز رخ ندهد، چون همان تعدادی که تا امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در آینده نسبت به این ویروس مصونیت پیدا می‌کنند در برابر نوع جهش یافته به هیچ عنوان مصون نیستند و آنتی بادی آن را ندارند.

دکتر مردانی تاکید کرد: ویروس هیچ تغییری پیدا نکرده است، اما علائم بالینی بیماری فرق کرده و از علائم تنفسی به سمت علائم گوارشی سوق پیدا کرده و فرد دچار مشکلاتی نظیر اسهال و استفراغ روبرو می‌شود. چون این علائم تغییر کرده مردم فکر می‌کنند ویروس موج دوم ویروس جدیدی است که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی با تکذیب این خبر که تولید واکسن کرونا هیچ فایده‌ای به دلیل جهش یافتن کرونا ندارد تاکید کرد: واکسن تولیدی تایید شده است. هم اکنون شرکت بزرگ داروسازی دنیا یعنی آسترازنکا قصد دارد آن را به تولید انبوه برساند. این واکسن مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج مثبتی هم داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار