کد خبر: 1008756
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
پلیس قلابی که متهم است با پرسه در پارک‌های شمال تهران از نوجوانان سرقت می‌کرد سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی قبل به کارآگاهان اداره‌پنجم پلیس‌آگاهی تهران خبر رسید که مردی حدوداً ۲۵‌ساله در حالی که تجهیزات پلیسی به همراه دارد با پرسه در پارک‌های شمال شهر به خصوص پارک جمشیدیه از نوجوانان سرقت می‌کند. یکی از شاکیان که پسری نوجوان بود در شرح شکایت خود گفت: من در حال گردش در پارک جمشیدیه بودم که مرد جوانی که لباس سبز به تن داشت سر راهم قرار گرفت. او بی‌سیم و اسپری اشک آور داشت و گفت که مأمور است و باید من را بازرسی کند. وقتی از او درخواست کارت شناسایی کردم حکم مأموریتی به من نشان داد که مجبور شدم اجازه دهم از من بازرسی کند. آن مرد گوشی تلفن همراه و کیف پولم را برداشت و از من خواست نزد همکارانش که مقابل در پارک مستقر هستند، بروم تا در این باره ارشاد شوم. وقتی مقابل در پارک رفتم، دیدم که از پلیس خبری نیست. بعد از تحقیق بیشتر متوجه شدم که آن مرد مأمور قلابی بود که از او شکایت دارم. نوجوان دیگری که ۱۷ خرداد ماه امسال گوشی تلفن همراه ۷ میلیون تومانی‌اش به همین شیوه سرقت کرده بود، گفت: مرد جوان خودش را پلیس معرفی کرد و از من تحقیق کرد. او گوشی تلفن همراهم را گرفت و خواست برای تحویل آن نزد همکارانش که مقابل در پارک مستقر هستند، بروم که فهمیدم در دام وی گرفتار شده‌ام.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصویر متهم را به دست آوردند که شاکیان هم او را شناسایی کردند. در بررسی‌های بعد مشخص شد که متهم بعد از آخرین سرقت سوار یک خودروی تاکسی شده و از محل متواری شده‌است. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که مأموران پلیس با بررسی شماره پلاک تاکسی متوجه شدند راننده، مأمور قلابی را به شهرستان ملارد منتقل کرده‌است. در بررسی‌های بعدی بود که مأموران پلیس موفق شدند هویت متهم را که مردی ۲۶‌ساله به نام کامران بود شناسایی و پنجم تیرماه او را در مخفیگاهش بازداشت کنند.

کامران وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفت به بیش از ۷۰‌مورد سرقت از نوجوانان در پوشش پلیس اعتراف کرد. او گفت: من با پرسه در پارک‌های تهران خصوصاً شمال تهران در پوشش پلیس گوشی تلفن همراه و کیف پول و لوازم باارزش نوجوانان را سرقت می‌کردم. گوشی‌های تلفن همراه را هم به مردی به نام سیروس می‌فروختم.

با اطلاعاتی که کامران در اختیار پلیس گذاشت سیروس هم شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت که تاکنون ۵۰‌میلیون تومان بابت خرید گوشی به کامران پول داده است.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات از متهم در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار