کد خبر: 1008464
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
مردی که با سرقت از چهار همسایه‌شان در یک ساختمان مسکونی پول میلیاردی به جیب زده بود سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۲۹‌شهریور‌سال گذشته مردی به مأموران کلانتری ۱۴۷‌گلبرگ خبر داد که از خانه‌شان که در ساختمانی مسکونی است سرقت شده است. او توضیح داد: ساعت ۲۱ بود که همراه خانواده‌ام راهی مهمانی شدیم و چهار ساعت بعد که به خانه برگشتیم متوجه شدیم لولای در باز شده است. وقتی وارد آپارتمان شدیم متوجه شدیم که خانه به هم ریخته‌است و طلا‌ها و جواهرات همسرم که ۱۵۰‌میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور دادیار دادسرای ناحیه‌۱۵ تهران برای بررسی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. در حالی که بررسی‌ها در این باره جریان داشت سرقت مشابهی از آپارتمانی در همان ساختمان به پلیس گزارش شد. تحقیقات پلیس نشان داد که مقداری طلا و پول نقد به ارزش ۱۲‌میلیون تومان از خانه شاکی سرقت شده است. بررسی صحنه جرم از سوی کارآگاهان پلیس نشان داد که سرقت از سوی فردی آشنا که احتمالاً از ساکنان ساختمان است رقم خورده و به هم‌ریختگی خانه‌ها هم برای صحنه‌سازی انجام شده است.

در تحقیق از ساکنان ساختمان مشخص شد که سرقت سومی هم در این ساختمان اتفاق افتاده است. در آن سرقت وقتی صاحبخانه که زنی سالخورده بود، برای بررسی کولر در آپارتمان را نیمه باز گذاشته و به پشت‌بام رفته‌بود، مقداری پول و طلاهایش که ۸‌میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده‌بود. کارآگاهان پلیس بعد از تحقیق در این باره فهمیدند که سرقت چهارمی هم از همسایه‌ای دیگر رقم خورده است. سارق این بار خودروی کیا اسپورتیج یکی از ساکنان را از مقابل ساختمان سرقت کرده بود که پس از چند هفته بقایای خودرو به صورت رها شده در محدوده شورآباد کشف شده بود. در جریان تحقیق از مالک کیا اسپورتیج بود که اولین سرنخ از سارق به دست پلیس افتاد. مالک خودرو گفت: بعد از کشف لاشه خودرو یکی از همسایه‌ها که مردی به نام سعید است از من خواست لاشه خودرو را به قیمت بالاتری به او بفروشم. او مدعی شد که پسرعمویش در کار تعمیر کیا اسپورتیج مهارت دارد که قبول کردم و بقایای خودرو را به قیمت خوبی به او فروختم. چند روز بعد که سراغ خودرو را از سعید گرفتم مدعی شد که آن را رو به راه کرده و به فروش رسانده است.

بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که سعید به عنوان مظنون بازداشت شد و در اولین بازجویی‌ها به سرقت از همسایه‌هایش اعتراف کرد. او توضیح داد: در اولین سرقت با نقشه قبلی کلید خودروی شاکی را کپی و در موقعیت مناسب خودرو را از مقابل ساختمان سرقت کردم و به سوله‌ای که از قبل اجاره کرده‌بودم، انتقال دادم و قطعات آن را باز و لاشه خودرو را در حوالی شورآباد رها کردم. بعد از مدتی خودرو را از شاکی خریدم و در حال حاضر آن را در پارکینگی در حوالی تهرانپارس مخفی کرده‌ام.

با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان راهی محل شده و خودرو را به همراه مقداری از لوازم سرقت شده کشف کردند. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ارزش مالی پرونده یک‌میلیارد تومان است، گفت: با کامل شدن تحقیقات در این باره متهم به دستور قاضی روانه زندان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار