کد خبر: 1008389
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
سردار جلالی در جمع خبرنگاران:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما توانستیم نظام جامع پدافند شیمیایی کشور را طراحی و بخش‌های مختلف آن را در قالب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی آماده و اجرا کنیم.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه همایش ملی پدافند شیمیایی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: ما در سازمان پدافند غیرعامل «نظام جامع پدافند شیمیایی کشور» را طراحی کرده‌ایم و در قالب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی، در حال اجرایی کردن بخش‌های مختلف آن هستیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان بقیه الله (عج) قطب درمان مصدومیت‌های شیمیایی در کشور است، افزود: مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی غرب آسیا در بیمارستان بقیه الله (عج) قرار دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: کارخانجاتی در کشور تجهیزات حفاظت شیمیایی و بهداشتی را با استاندارد‌های جهانی تولید می‌کنند و در این زمینه کاملاً خودکفا هستیم.

سردار جلالی با بیان اینکه مباحث شیمیایی باید به صورت منظم آموزش داده و تفهیم شود و به همین دلیل لازم است که رزمایش‌های جدیدی در این زمینه داشته باشیم، گفت: در حوزه مباحث شیمیایی در سال ۹۹ هم رزمایش‌های استانی و هم رزمایش تخصصی در مراکز پرخطر شیمیایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آلمان، فرانسه و انگلیس جزو متهمین و شریک جرم صدام در بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه توسط صدام هستند، گفت: پیشنهاد ما تشکیل یک دادگاه بین المللی برای همه کسانی است که در بمباران‌های شیمیایی صدام او را کمک و تجهیز کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون ادعای رژیم صهیونیستی درباره انجام اقدام سایبری در پارچین و در نتیجه انفجار مخازن گاز در این منطقه، گفت: مباحث سایبری بسیار پیچیده است و باید دقیق تحلیل شود و پس از تحلیل، نتیجه قطعی اعلام شود. در خصوص این موضوع هم تا زمانی که به جمع بندی نهایی نرسیم نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار